FastFiber

lijnstukjes verbinden tot polyline

Gestart door kurt5, di 15 05 2018, 05:03:04

Vorige topic - Volgende topic

kurt5

Weet iemand hoe ik in deze tekening al de kleine lijnstukken kan verbinden tot 1 polyline.
Dit moet uitgesneden worden door een plotter maar hij stopt en start bij elk los lijntje, vandaar dat dit in 1 polyline moet zijn.

Bedankt

julien

Eigenaardig.
Ik probeerde het met "join", maar dat gaf geen resultaat.
Dan dacht ik gebruik te maken van "Boundery", maar de PC is nu al zo'n 10 minuten aan het rekenen, dat wordt dus Alt-Ctrl-Del.

Reimer

Bij mij precies hetzelfde. Er zitten kleine openingen tussen de meeste elementen.
Ik zou de tekening in kleine stukjes verdelen en met BOundary proberen gesloten vlakken te maken. Sommige delen kun je spiegelen of kopiëren.

Reimer

julien

Zo'n *** probleempjes kan ik zelden loslaten.  :mrgreen:

Ik heb de dwg even geopend in solid edge. Daar kon ik een hatch maken, ik dacht dat het opgelost was.
Die tekening, met hatch, heb ik geopend in autocad en heb ik een recreate boundary gedaan van de hatch.
Jammer genoeg is dit weer een samenraapsel van losse lijnen...
Wie geraakt een stap(je) verder?

roy_043

In BricsCAD werkt het _Boundary commando zonder problemen. Maar ik denk dat kurt5 weinig met het resultaat kan. De originele omtreksegmenten liggen niet in elkaars verlengde, de gegenereerde boundary heeft daarom knikpunten.

roy_043

kurt5

Alvast bedankt aan iedereen voor de moeite.
Tekening komt oorspronkelijk van Coreldraw denk ik. De collega die het "gemaakt" heeft is jammer genoeg niet meer werkzaam bij ons, dus kan ik het haar niet meer vragen. In bijlage zit volgens mij het origineel.
Weet niet of dit iemand kan helpen?

Let op, ik heb er nog eens een dxf achter gezet omdat .cdr niet wilde uploaden

Merci

julien

aha!
Illustrator (5.5) kan er niets mee.
LibreOffice kan het inlezen en converteren naar pdf
autocad kan de pdf inlezen en converteren naar dwg.

Zie bijlage

kurt5

Oke, merci. Nu zijn het allemaal splines, hoe krijg ik die dan in bogen en polylijnen.

Dat is iets wat ik nog nooit gedaan heb, kunt u mij iets verder helpen aub?
Mijn kennis is beperkt tot hetgeen ik altijd doe, wat gewoon rechthoeken en lijnen tekenen is.

julien

Nu kan je die verbinden met JOIN en eventueel achteraf met PEDIT converteren van splines naar een polyline.

kurt5

Gelukt, iedereen bedankt. Was daar al een paar maanden af & toe mee bezig, kwam bijna zot.

Heb deze bewerkingen nog gedaan.

Na de tekening geopend te hebben heb ik eerst plineconvertmode op 1 gezet.
Dan join, pedit, heb dan nog eens overkill gedaan.
Er waren nog een paar kleine foutjes die ik manueel heb opgekuist, maar dat was niets.

@Julien, je hebt dus het cdr bestand ingelezen in LibreOffice. En dan, wat moest er nog gebeuren.
Ik vrees dat ik misschien nog zulke lelijke dingen ga krijgen van die vertrokken collega, ik kan dan gemakkelijker dat opkuisen.

Nog ne keer bedankt alvast.

julien

Als je libreoffice download en installeert komt ook "LibreOffice Draw" mee.
Dat mag je gratis en legaal gebruiken.

Eenmaal geopend heb ik het bestand van daaruit geëxporteerd naar pdf en dit ingelezen in autocad.