FastFiber

Nieuwe versie 2010 → 2018

Gestart door Hakke, di 01 08 2017, 16:16:12

Vorige topic - Volgende topic

Hakke

Sinds vandaag zijn wij in het bezit van een nieuwe versie namelijk Autocad Mechanical 2018. Nu zou ik wel AL mijn instellingen van mijn vorige versie (Autocad Mechanical 2010) willen overnemen. Wat is hier de simpelste manier voor?

hulpje

Helaas is daar geen simpele manier voor, zeker niet als je zo'n grote overstap maakt.
Daarbij is het ook goed om lekker fris te beginnen.
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

EddyBeerke

Als je gebruik gemaakt hebt van de custom.cui dan kun je die wel laden in acad 2018.
Maar idd een keer lekker fris beginnen, zeker met deze grote overstap is wel handiger.
Heb je tools in de vorm van lisp, vba?
Dan zijn ook deze te gebruiken, soms met een kleine aanpassing.
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

Hakke

Ik begrijp jullie reactie wel hoor, lijkt mij ook het beste om een frisse start te maken. Maar sommige dingen kan ik niet meteen terug vinden zoals "Construction Lines". Deze stonden vroeger onder "Draw Tools" maar kan ze nu niet meer terug vinden. Zijn deze verdwenen in 2018?

gery

AutoCAD 2020 - Windows 10

Joeriflex

Hans,

Er zijn een aantal files die je mogelijks kan overzettenacad.cuix alsook een .arg file.
Dat werkte van 2013 naar 2015 bij mij in elk geval.
In bijlage een beeld van waar je de acad.cuix in uw instal map vind in je oude versie, die kan je overschrijven in je nieuwe versie. (wel best de nieuwe eerst even backuppen (moest het niet werken zet je hem terug)
(c-gebruikers-ipv joeri-Hans waarschijnlijk etc..)

Voor de .arg ga je naar uw oude acad: tools, options, profiles, je exporteert uw current profiel en slaagt die ergens op. Deze file ga je importeren in je nieuwe acad.

Ik weet niet zeker of dit werkt voor 2018, it did the job for me in acad 2015 voor een groot deel.
Mijn workspace, crosshair, beeldinstellingen etc zaten toch redelijk snel goed.
Om uw instellingen naar nieuwe tekeningen, templates etc..goed te krijgen, ga je best eens langs bij tools, options, files: template settings ...  call me if needed!

gery

Ik zou zeker niet zomaar bestanden van een oude versie kopiëren naar een nieuwe versie.

Reimer

Ik zou ook niet graag acad.cui van 2010 naar 2018 kopiëren. Er is in 8 jaar tijd echt wel veel veranderd.

Bij een dergelijke grote stap zou ik toch echt vanaf de basis beginnen. Als je een commando niet kunt vinden kun je deze in de help opzoeken. Tegenwoordig staat in de help vaak de optie FIND. Als je daarop klikt wordt het commando aangewezen in jouw actieve autocad sessie.

Groeten,
Reimer

EddyBeerke

Doe het volgend absoluut niet!!!
Citaat van: Joeriflex op wo 30 08 2017, 16:24:44
Er zijn een aantal files die je mogelijks kan overzetten acad.cuix alsook een .arg file.
...
In bijlage een beeld van waar je de acad.cuix in uw instal map vind in je oude versie, die kan je overschrijven in je nieuwe versie.

Voor de .arg ga je naar uw oude acad: tools, options, profiles, je exporteert uw current profiel en slaagt die ergens op. Deze file ga je importeren in je nieuwe acad.
...
Ik ben al zoooooo vaak tegen gekomen dat collega's dat hebben gedaan "omdat het zo makkelijk is".
Je veroorzaakt er alleen maar problemen mee!
Wat je beter kunt doen is screenshots maken van je instellingen en die handmatig in de nieuwe versie instellen.
Wat knopjes en tools betreft, deze kun je op een andere manier importeren. Heb je daar vragen over stel die dan gerust dan helpen we je daar verder mee.

bart

autocad levert diverse tools mee om instellingen over te nemen al weet in niet hoever deze terug gaat
probeer import settings eens (via menu start)

knopjes etc, kan je ook heel goed verslepen in het transfer deel van de cui editor

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Hakke

Bestaat er soms een mogelijkheid om een eigen "Tab" of "Panel" aan te maken met commando's die je vaak gebruikt?

gery

Citaat van: Hakke op vr 08 09 2017, 11:15:00
Bestaat er soms een mogelijkheid om een eigen "Tab" of "Panel" aan te maken met commando's die je vaak gebruikt?
Dat kan in de CUI editor.
Voor toekomstige migraties is het beter om de standaard AutoCAD CUI's te laten voor wat ze zijn en uw eigen (partial) CUI('s) aan te maken.

EddyBeerke

Citaat van: gery op vr 08 09 2017, 12:22:50
Wat je ook kan doen is met de CUI editor een nieuwe cuix maken.
Het beste kun je dan naar de "Transfer" tab gaan (de icons spreken voor zich).
Als je dan aan de ene kant de nieuwe hebt kun je aan de andere kant de 'oude' laden.
Nu kun je je eigen 'oude' knopjes naar je nieuwe slepen, opslaan en laden.

gery

Citaat van: EddyBeerke op ma 11 09 2017, 08:05:40
Citaat van: gery op vr 08 09 2017, 12:22:50
Wat je ook kan doen is met de CUI editor een nieuwe cuix maken.
Het beste kun je dan naar de "Transfer" tab gaan (de icons spreken voor zich).
Als je dan aan de ene kant de nieuwe hebt kun je aan de andere kant de 'oude' laden.
Nu kun je je eigen 'oude' knopjes naar je nieuwe slepen, opslaan en laden.
Dat is dus wat ik in mijn door u geciteerde reactie bedoelde met "Voor toekomstige migraties is het beter om de standaard AutoCAD CUI's te laten voor wat ze zijn en uw eigen (partial) CUI('s) aan te maken".

bart

het is niet slim om standaard autocad commando's in een eigen cui te zetten.
Deze kan je beter in acad.cuix houden
Voor alleen het aanpassen plek van de standaard knopjes etc.
Volstaat het definiëren van een eigen workspace.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

FastFiber