FastFiber

Onmogelijk toegestuurd PDF bestand van architect uit te plotten

Gestart door Adrianus, wo 15 02 2017, 13:46:30

Vorige topic - Volgende topic

Adrianus

Beste allemaal,
Deze week heb ik een 2 tal PDF bestanden toegestuurd gekregen die ik om de een of andere reden
niet uitgeplot krijg.

Wordt het DWG bestand toegestuurd dan lukt het wel. Als ik met dat DWG bestand zelf een PDF aanmaak of rechtstreeks via de DWG ga plotten dan lukt het ook.

Echter de toegestuurde Pdf's van de architect worden niet geaccepteerd terwijl er geen beveiliging is ingesteld
die voorkomt dat je kunt plotten. Adobe blijft dan in eerste instantie erg lang afvlakken. Daarna krijg je de foutmelding via bijgevoegde JPG.
Heeft iemand enig idee waar de oorzaak van dit probleem kan liggen?

Groet,
Adrianus

bart

te weinig buffer in je printer is hier meestal de oorzaak van.

Dit kan je oplossen door je computer de vertaalslag te laten doen voor de printer.
dit zet je aan onder de printerinstellingen
bij een hp vind je dit onder services troubleshoot en dan send as bitmap aanzetten

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Adrianus

Adrianus

Goedemorgen Bart,
Nadeel hiervan is dat alles in een kwalitatief slechter plotresultaat eindigt omdat het als bitmap wordt verzonden.

Het probleem ligt echter aan de zijde van de architect bij het aanmaken van het PDF bestand.

Als ik zelf namelijk met het DWG bestand een PDF bestand aanmaak en van daaruit ga plotten is er ineens geen probleem meer.

Ik heb het al doorgegeven aan de architect.

Met vriendelijke groet,
Adrianus.

bart

Dat zou niet moeten of zitten er ook foto's in
Hier maakt het buiten dat het afdrukken een stuk langer duurt geen verschil
Als je een klein stukje van de pdf afdrukt zonder als bitmap af te drukken is dit dan beter?

Je kan zeggen dat het aan de pdf legt
maar misschien maakt de architect die op 1200dpi terwijl jij hem op 150 heb staan.
Feit is dat de plotter bepaald wat de max is als je hem in 1 keer verstuurd.

Je moet voor de gein eens kijken hoe groot het bestand wordt tijdens het plotten
bij een AO op hoge resolutie loopt die soms tot een 1/4 GB op en kan je je voorstellen dat de plotter een keer vol zit

Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

jimpie

zou het kunnen dat tekening in vectorworks is gemaakt.
ik heb dit probleem ook regelmatig voorgehad bij mijn vorige werknemer en telkens waren dit tekeningen gemaakt in vectorworks. afdrukken van andere pc bleek in sommige gevallen wel te helpen (raar maar waar).

in dwg kan je duidelijk zien af deze met autocad is gemaakt af niet.

bart

Het is niet raar dat een ander pc kan helpen.
de printerinstellingen hebben heel veel invloed op de grote van het afdrukbestand
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

jimpie

We hadden daar +- 20pc's staan (niet enkel cad stations) het afdrukken lukte slechts vanop 2 pc's.
we hebben samen met IT pc's vergeleken qua printerinstellingen en nooit het probleem kunnen achterhalen.

FastFiber