yoin

EddyBeerke

Citaat van: roy_043 op ma 30 01 2017, 09:55:03
Dit is niet correct. Zie hier.
Hier staat alleen in dat je een "thickness" kunt gebruiken om iets 3d weer te geven.
Toch is het beter om echt 3d te tekenen.
Gebruik daar gewoon 3dpolyline voor of met gewoon line en dan join.
Hiermee maak je een draadmodel.

Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

julien

Citaat van: roy_043 op ma 30 01 2017, 09:55:03
Dit is niet correct. Zie hier.
Ik ken niet alles, dus verbeter me zeker als ik fout ben, maar hier zit ik toch juist denk ik.
Als je een lijn een thickness geeft wordt die dik,  maar als je deze dan extrudeert krijg je een vlak,  geen volume. 
Het nut van die thickness ontgaat me hier dus.

geplaatst via tapatalk


roy_043

@Julien:
Volgens mij verwar jij thickness met lineweight.
Probeer dit:
1. teken een rectangle.
2. Geef deze een global width.
3. Geef deze een thickness.
4. Bekijk het resultaat in 3D.



julien

Ik heb het eens getest:

Ik kende dit niet, maar om eerlijk te zijn, ik zie er het nut niet van.

Als je dan op die wand iets wil tekenen herkent dynamic input dit niet als wand.

Wanneer zou dit nuttig kunnen zijn?

roy_043

Of het al dan niet erg nuttig is, is een andere discussie. Maar het is wel een 3D oplossing die met _Stretch te bewerken is. Bovendien is er niet het risico dat je de width of thickness per ongeluk aanpast, de doorsnede van het profiel blijft constant.

julien

Het probleem dat ik er mee heb is dat je er niet op kan tekenen. Dus bewerken is niet mogelijk.
Misschien kan dat voor sommigen net het voordeel zijn.

Persoonlijk hou ik liever alle opties open.

Maar goed, weer wat geleerd. ;-)

Wel zou ik (persoonlijk gevoel) eerst anders leren werken, dus klassiek.
contour tekenen -> extruderen