FastFiber

Oppervlakte + coördinaten

Gestart door Bbbb, di 22 11 2016, 11:25:13

Vorige topic - Volgende topic

Bbbb

Is er een manier om de oppervlakte van verschillende percelen automatisch binnen die percelen te laten verschijnen, zonder dat ik dit handmatig voor ieder perceel moet doen?
Hoe kan je een coördinaten lijst samenstellen van een aantal punten zonder dit handmatig te moeten doen?

bart

Er is van alles mogelijk.
Maar niets gaat automatische zonder gedegen voorbereidingen in de tekening.

ik begrijp dat de tekeningen al klaar zijn klopt dat ?

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Bbbb

bart

Zijn de percelen makkelijk te selecteren bijvoorbeeld omdat er een gesloten pline omheen zit.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Bbbb

Citaat van: bart op di 22 11 2016, 14:42:25
Zijn de percelen makkelijk te selecteren bijvoorbeeld omdat er een gesloten pline omheen zit.
Nee, maar kan dit wel doen als dat nodig is.

bart

Beste Bbbb

Wat ik probeer uit te leggen dat autocad al dan niet met behulp van wat programmeerwerk heel veel kan.
Automatiseren betekend echter wel een plan trekken voordat je met tekenen begint.
Automatiseren voor 1 project is in tijd uitgedrukt meestal niet lonend tenzij je iets van een ander kan gebruiken.

Er is op het net veel te vinden op dit gebied zelf in het Nederlands
http://www.cadsite.be/smf/index.php?topic=4103.0 bijvoorbeeld

Je kan het beste op zoek gaan naar een lisp de goed aansluit bij jouw tekening en daarna zo nodig het  e.a aanpassen.
In het lisp deel van dit forum vind je ondersteuning als je eventueel wat aan een routine wilt gaan sleutelen.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Bbbb

Citaat van: bart op wo 23 11 2016, 12:06:22
Beste Bbbb

Wat ik probeer uit te leggen dat autocad al dan niet met behulp van wat programmeerwerk heel veel kan.
Automatiseren betekend echter wel een plan trekken voordat je met tekenen begint.
Automatiseren voor 1 project is in tijd uitgedrukt meestal niet lonend tenzij je iets van een ander kan gebruiken.

Er is op het net veel te vinden op dit gebied zelf in het Nederlands
http://www.cadsite.be/smf/index.php?topic=4103.0 bijvoorbeeld

Je kan het beste op zoek gaan naar een lisp de goed aansluit bij jouw tekening en daarna zo nodig het  e.a aanpassen.
In het lisp deel van dit forum vind je ondersteuning als je eventueel wat aan een routine wilt gaan sleutelen.
Hartelijk dank!

FastFiber