FastFiber

Print probleem

Gestart door Maglite, di 08 11 2016, 20:39:41

Vorige topic - Volgende topic

Maglite

Hallo ik ben Maglite en ik ben nieuwe op dit Forum, en ik heb een vraag.
Ik werk met autocad LT2010, als ik een dwg tekening van onze leveranciers krijg is de printer richting A4 liggend, nu wil ik deze in A3 uitprinten maar ik krijg steeds het probleem dat de tekening dan op de onderste helft van de A3 blad (net als een A4 liggend) wordt geprint.
Hoe kan ik dit oplossen zodat hij wel A3 staande kan printen.

gery

Laat de plot instellingen eens zien, dus een afbeelding van het venster dat verschijnt door het commando "plot".
Plot je vanuit MS of PS?
AutoCAD 2020 - Windows 10

EddyBeerke

Maglite,

Welkom op dit forum.

Ik denk dat je de tekening niet op schaal wil printen.
Dat kun je doen door 'scale to fit' aan te vinken.
En misschien moet je de 'Drawing orientation' aanpassen.
Kijk bij [Preview] of je tevreden bent en print het.

Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

Maglite

Omdat ik op vanuit Nederland een coöperatieve server in Duitsland werk, worden plot loggen elke avond gewist om data en plaats te besparen, is helaas een IT eis  :shock:.

Ik zie dat Eddy een optie aan de zijkant heeft staan waar hij kan kiezen in welke print richting hij wilt gebruiken?. dat zal waarschijnlijk bij een nieuwere versie beschikbaar zijn bij mij heb ik deze optie helaas niet.

Ik doe het nu op de moeilijke wijze door er een blok van te maken en deze in de richting van mijn gewenste print richting te draaien  :oops: hiermee los ik het niet op maar kan ik het omzeilen  8)

roy_043

@Maglite: Gebruik de ronde knop rechtsonder (>)....

gery

Citaat van: Maglite op vr 11 11 2016, 09:18:50Ik zie dat Eddy een optie aan de zijkant heeft staan waar hij kan kiezen in welke print richting hij wilt gebruiken?. dat zal waarschijnlijk bij een nieuwere versie beschikbaar zijn bij mij heb ik deze optie helaas niet.
Druk eens op de dikke zwarte pijl rechtsonder in het plot venster (uw afbeelding A3-1.png), dan verschijnen er een aantal extra opties.
AutoCAD 2020 - Windows 10

bart

Ik zie dat het om een pdf gaat.
deze drivers reageren niet altijd automatisch goed op de autocad knop met betrekking tot draaien van de pagina.

De richting van de pagina moet in de printer properties ook goed staan. :!:

DWG to PDF van autodesk gaat wel automatisch goed.

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Maglite

Ja dat had ik ff over het hoofd gezien  :shock: ja ik moet eerlijk bekennen dat ik vroeger veel met R11 en R14 had/heb gewerkt, en daar moest je veel meer in het hoofdmenu instellen, en nu ik een aantal jaren met LT-2010 werk was ik het nu ook in de hoofdmenu's  aan het zoeken.
Het probleem kwam pas naar voren toen onze leverancier recentelijk de CAD tekeningen niet meer in dwg maar in dxf ging aanleveren, voorheen stond de pagina instellingen standaard goed ingesteld en hoefde ik alleen maar de tekeningen aan te passen en te printen  :oops:.
Maar heren iedereen bedankt voor de vriendelijke hulp.
Zo een simpele oplossing dat je er gewoon overheen kijkt  :D.

Maglite

Het in PDF afprinten was alleen maar om jullie als voorbeeld van het probleem duidelijk te maken en omdat ik geen A3 printer thuis heb staan  :wink:

FastFiber