yoin

H

Hoi,

Ik wil graag een x-ref als grijze onderlegger in een tekening hebben.

Is er een manier om de objecten die in het originele bestand bij kleur niet op 'by layer' staan, in het werkbestand aan te passen? Dus zonder het originele bestand van de x-ref aan te passen?

Gr. H

cadtools@gmail.com

De variabele xloadctl controleert het al dan niet onthouden van aanpassingen aan layerprops. Van een xref. Als je deze tijdelijk op 0 zet. Tekening afsluit en opnieuw opend krijg je de orginele klueren terug van de hele (alle!) xrefs. Er zijn ook tooltjes beschikbaar om een bepaalde selectie terug te zetten naar orginele waarden.

Heb je hier iets aan?

gery

Variabele "xloadctl" heeft mijn inziens niets met layers en hun props te maken.
Bedoelt u misschien de variabele "visretain"?
AutoCAD 2020 - Windows 10

cadtools@gmail.com

Je hebt gelijk. Die bedoel ik. Sorry, was daarmee in de war..

gery

Variabele "visretain" bepaalt of de property overrides bewaard worden of niet, en lijkt me niet de oplossing voor wat de vraagsteller bedoelt.
AutoCAD 2020 - Windows 10

Reimer

Ik heb wel eens gelezen dat dit vanaf autocad 2016 wel moet kunnen. Xref-objecten met een vaste kleur kun je toch in grijs weergeven. In voorgaande versies kan dit niet zonder de xref te bewerken.

Reimer.

roy_043

Hier is een gerelateerde Lisp-oplossing die ik recent tegenkwam. Wat de OP vraagt is blijkbaar mogelijk, maar "only on a current session".
http://www.cadtutor.net/forum/showthread.php?533-Lisp-colour-change-for-all-layers-and-blocks&p=221559#post221559

jo-king

Citaat van: Reimer op di 19 07 2016, 09:03:39
Ik heb wel eens gelezen dat dit vanaf autocad 2016 wel moet kunnen. Xref-objecten met een vaste kleur kun je toch in grijs weergeven. In voorgaande versies kan dit niet zonder de xref te bewerken.

Reimer.

Dit klopt! Vanaf AutoCAD 2016 kan je het commando XREFOVERRIDE toepassen; hierdoor worden alle objecten op "by layer" gezet in de xref. (dus niet het origineel bestand)
en kan je alle xref layers gemakkelijk op grijs instellen.
Dit werkt dus samen met VIZRETAIN

http://help.autodesk.com/view/ACD/2016/ENU/?guid=GUID-131E3BBB-A28A-40BC-BDC5-A4486C1E2DBE

Jo.
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

H