FastFiber

Dassault Systemes

Gestart door NefasDaywalker, za 16 07 2005, 14:17:31

Vorige topic - Volgende topic

NefasDaywalker

onlangs was ik opzoek naar een programma dat wat productiegerichter is.
en ik kwam op de site van dassault systemes.
ik moet zeggen bekijk de producten en de demo's, het is echt de moeite waard.
er zal wel een flink prijskaartje aan het programma hangen denk ik.
in ieder geval wou ik dit interessant gegeven toch even delen.

//www.3ds.com

Beli Mawr

Catia van Dassault Systèmes is zalig maar o zo moeilijk. Je kan er wel CNC programma's mee gaan compileren, ergonomische testen doen, plaatwerk makkelijk gaan berekenen, een ietwat sterkteberekeningen maken en noem maar op. Maar voor Catia volg je best een opleiding want het programma is echt supermoeilijk om op je zelf te leren (doe ik van tijd tot tijd) maar je hebt echt een zwaar systeem nodig daarvoor, toch zeker voor de release 14.

effe een screenshot van catia:

Catia is ook metal :P

Nog effe over dat prijskaartje, heb ergens gelezen dat Catia 15.000â,¬ kost.
Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE

NefasDaywalker

kan je de "parts" tekenen in autocad en dan importeren? (dan lijkt er mij al een moeilijkheid af...)

grtz

Beli Mawr

Citaat van: NefasDaywalkerkan je de "parts" tekenen in autocad en dan importeren? (dan lijkt er mij al een moeilijkheid af...)

grtz
Nope, spijtig genoeg niet :(
Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE

NefasDaywalker

solidworks is ook een programma van die mannen
daar kan je autocad tekeningen in openen.
dus ik denk dat je daar dan mss wel parts in kan maken.

heel dat paket interesseert mij omdat je alles van een apparaat kan tekenen. assembleren en het dan laten testen en werken.

al vind ik solidworks ook heel moeilijk. ik ben al een week aan het zoeken hoe ik een bol moet tekenen bijvoorbeeld.
ik ga het eens proberen met autocad te importeren.

grtz
Nefasdaywalker

NefasDaywalker

nog een leuk iets van die mannen:

http://www.3ds.com/flashgallery/delmia-automation-v5/

bekijk da filmken maar eens: als je het mij vraagt: zalig programma. waarschijnlijk ook pokke moeilijk

NefasDaywalker

beste Beli Mawr,

heb je enig idee op welk systeem catia draait?
aangezien de complexiteid van het programma kan ik mij voorstellen dat het niet zomaar op windows draait ofzo.
en nog een vraag: kan je bijvoorbeeld een hele machine tekenen in dat porgramma en dat testen?

thx

Beli Mawr

Citaat van: NefasDaywalkerbeste Beli Mawr,

aangezien de complexiteid van het programma kan ik mij voorstellen dat het niet zomaar op windows draait ofzo.
en nog een vraag: kan je bijvoorbeeld een hele machine tekenen in dat porgramma en dat testen?

thx
Bij mij draait ie op volgend systeem:
INTEL Pentium 4 3.0GHz FSB 800Mhz 1MB cache
1GB DDR333 PC2700
120GB HD 7200rpm 2MB cache
1.44MB FDD
CDRW 52x32x52x 'BurnProof'
PCI Netwerkadapter 10/100mbs
ATI Radeon 9100 video onboard 128MBram
Sound onboard 6xUSB 2.0
Miditower kast met 300W voeding
MB ASUS P4R800-VM
en nog een apparte ATI Radeon videokaart met 128MB

En op je andere vraag:
Ik vermoed van wel maar ben het niet zeker.

tony goossens

Citaat van: NefasDaywalker op za 06 08 2005, 13:20:46
beste Beli Mawr,

thx
wat bedoel je eigenlijk met je laatste vraag?

wij zelf tekenen met Unigraphics NX, een tegenhanger van CATIA en Pro/E. Deze programma's draaien perfect op een pc maar voor het betere modelleerwerk zou ik toch overstappen naar een workstation. Nu wij tekenen volledige filterinstallaties uit in 3D en mocht je een programma zoals nastran hebben dan kan je perfect de luchtstroom erop visualiseren