FastFiber

Aanpassen block manager

Gestart door Marcel, ma 01 08 2005, 15:00:06

Vorige topic - Volgende topic

Marcel

Wie kan deze gratis block manager werkend krijgen in AutoCAD 2006.

Ik krijg een fatal error.
http://home.broadpark.no/~avarnes/autolisp/routines/blib.html

Groeten.

WebRacer

Marcel, ik heb snel even gekeken naar het probleem, en dit moet je eens proberen:
Ikzelf kan pas later op de dag eens kijken wat er nog aan scheelt....

:shock: Een eerste zaak die je moet aanpassen zal dit zijn in de lisp zelf:

(defun BLIB_PRERUN (/)
 (if (and
   (= "15i" (getvar "acadver"))
   (not dos_regset)
     )
   (xload "doslib4.dll")
   (progn
     (if (not dos_regset)
   (if (= "16" (substr (getvar "acadver") 1 2))
     (arxload "doslib16.arx")
         (if (= "15" (substr (getvar "acadver") 1 2))
         (arxload "doslib2k.arx")
         (arxload "doslib14.arx")))
     )
   )
 )
 (setq #n 0)
 (setq ok_flag 0)
 (setq oldcmdecho (getvar "cmdecho"))
 (setvar "cmdecho" 0)
)

:shock: Een tweede is dat je die doslib16.arx moet downloaden.... mss op:

http://download.mcneel.com/download.asp?id=doslib
?

Kenny H

Dag Marcel,

Kunt gij mij dat programma eens sturen naar:
Kenny.habils@skynet.be

want de link werkt bij mij niet. :(

Deze link dus
http://home.broadpark.no/~avarnes/autolisp/routines/blib.html
8) Volvo 4 Life 8)

Marcel

Kenny
Raar dat de link bij jouw niet werkt.!!!
Hier is de link voor een directe download:
http://home.broadpark.no/~avarnes/autolisp/zip/blib-r15i.zip
(Deze versie is voor Autocad 2002)

Marcel

Webracer.

Ik heb je stukje code ingevoerd (ook doslib 6.1 gedownload) en het resultaat blijft het zelfde.
AutoCAD klapt er uit.

WebRacer

Ik kijk er naar zodra ik tijd heb Marcel...
?

WebRacer

Marcel, ik heb nog niet veel tijd gehad, maar denk dit ook niet direct te kunnen oplossen, vermoedelijk zit er een tegenstrijdigheid in de doslibs, het enige wat je nog kan doen is dat stukje van BLIB_PRERUN uit te schakelen door er ; voorop te plaatsen, uitgenomen voor de Defun regel, je mag eigenlijk slechts dit nog hebben:
(defun BLIB_PRERUN (/))
anders plaats je volledig voor prerun een ; en plaats je bovenstaande zin aan lsp toe.

Ik ben er niet zeker van, vermoedelijk terug zelfde resultaat, maar wie niet waagt niet wint!!

PS make sure that your AUTOCAD is RESTARTED!!!
?

WebRacer

Beste Marcel, ik nam dan toch maar even de tijd om dit iriterend probleem op te lossen, maar dat lukt me dus niet... het probleem zit in in het volgende: de doslib's worden steeds aangepast, en vermoedelijk zijn enkele commando's niet meegeleverd in de laatste doslib versie's zoals bv: dos_regset   dos_regget nu wat die juist doen weet ik ook niet, het is naar mijn mening gewoon een subroutine die in de arx staat van uw autocad 2000 of 2002 denk ik... dus er zijn 2 oplossingen, ofwel plaatsen we een topic om uit te vissen wat we zelf kunnen veranderen aan deze routine, ofwel stuur je een mail naar autodesk, met de vraag waarom deze subroutines/commando's niet meer werken in de laaste doslib...

Tot hier dit iriterende probleem, sorry Marcel
?

Marcel

BesteWebracer.
Wat je hebt voorgesteld (uitschakelen van BLIB_PRERUN )had ik ook al gedaan en inderdaad gaf dat het zelfde resultaat,en denk dus ook dat het probleem in de arx zit.Maar de commando's bestaan volgens de help ,die bij de download zit, nog steeds.
Jammer  en bedankt voor het meedenken.En het lijkt mij een enorme uitdaging om dit "probleem " met alle aanwezige hier op dit forum op te lossen,want het is vind ik een geweldige routine en onmisbaar in elke versie AutoCAD.

WebRacer

Beste Marcel,

Kan jij mij zeggen volgens welke help dat die commando's nog bestaan, want na wat uit-pluis-werk kan ik die niet terugvinden in 2006....
?

WebRacer

Marcel, ik heb al beetje zitten brainstormen hier voor mijn schermpje en ben op goede baan, het programma vliegt er al niet meer uit en 't is een kwestie van lezen en schrijven naar het register, mss kom ik er dan toch uit... en heb je helemaal geen doslib meer nodig om het te doen draaien...
?

Marcel

Bij de download van doslib is ook een chm file (windows help file) aanwezig en daarin staat precies welke commando's er zijn en wat ze doen.

Groeten Marcel

Marcel

Beste Webracer.
Mag ik ook twee suggesties doen.?
Sug. 1 Laat het een bibliotheek zijn i.p.v. 2 (radio-button BLIB en PLIB vervalt)
Sug. 2 Een kolom en een rij toevoegen dus  21 slides i.p.v. 12.

Groeten Marcel.
PS ik heb ook de maker van deze geweldige routine al twee keer gemaild maar krijg jammer genoeg geen reactie,dus ik en misschien velen met mij waarderen dat je er je kostbare tijd in steekt om deze routine te laten werken in AutoCAD 2006.

WebRacer

Marcel, mijn voorstel, laat het mij eerst eens doen werken... is niet zo simpel... blijkbaar toch wel iets veranderd in doslib 6.1 en doslib 6.1.5, vandaar... ik had graag eens uw emailadres gehad om u het half verbeterde progje te sturen, als jij nog niet aan je register geweest bent, zou jij toch al de blokkenlijsten ed. moeten zien verschijnen in het progje..
anders zijn we hier niet goed bezig en moet ik anders verder werken en het volledig her-schrijven....
?

Marcel