FastFiber

Meerdere lijnen verbinden

Gestart door kurt5, ma 27 06 2016, 15:36:44

Vorige topic - Volgende topic

kurt5

In CorelDRAW kun je tekst maken en die daarna exporteren naar dxf. Als ik die dan open in AutoCAD zie ik dat meerdere lijnen niet zijn verbonden. Is er een manier om die lijnen en bogen te laten sluiten aan elkaar.
De lijnen moeten aan elkaar grenzen wil ik die gebruiken in mijn CAM-pakket. Als er maar een paar letters zijn kan ik die overtekenen, maar als dat een hele tekst is, ben ik daar de hele dag mee bezig wat ook niet echt de bedoeling is. btw ik werk in 2016 LT

bart

Met het commando pedit kom je een heel eind.

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

kurt5

Heb al van alles geprobeerd PEdit, Fillet met radius 0, zelfs auto-constraint in AutoCAD 2017 trial versie (tip via internet lynn allen) .
Het enigste dat een beetje hielp was hatch, selecteer object, hatchen, hatch verplaatsen, edit hatch met verplaatste hatch, recreate boundary, kies polyline. Dan heb je een nieuwe gesloten polyline. Probleem blijft, een paar letters ja maar een hele tekst, ja hallo daar gaat mijn dag :)

julien

gery

Kan je de tekening hier opladen?
AutoCAD 2020 - Windows 10

kurt5

bart

Er is iets raars met de ronde kanten.
Mogelijk zijn de z waarde niet helemaal 0
Als je eerst het commando flatten toepast (weet niet of dat ook in lt zit)
Kan je vervolgens uit de voeten met pedit -> multi -> join f-distance 1

Flatten en pedit zijn redelijke zware commando's doe het zin voor zin dat gaat sneller dan alles in 1 keer.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

kurt5

Flatten zit niet in LT, maar heb dit eens geprobeerd in de trial versie, maar dat lukt niet. Pedit, join en distance op 1,5 of meer zetten verandert ook niets.

julien

Kan je op een andere manier exporteren vanuit corel draw?
Volgens mij is de export gewoon niet netjes.

bart

Bij mij lukt het wel zie een klein stukje in de bijlage.
het resultaat is overigens m.i. onvoldoende om zo te gebruiken
ik zou het abc... aanpassen en ze dan handmatig op een andere laag letter voor letter toevoegen.
als je echt een strak resultaat wilt.

Om het resultaat te verbeteren werkt het soms om de letters eerst een factor 100 groter te maken dan nodig.

Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

roy_043

Ik vraag me af of de OP Julien's suggestie al heeft geprobeerd. Het Boundary commando werkt goed (1 click). Althans in BricsCAD.

FastFiber