FastFiber

Hoe Welding symbols aanpassen

Gestart door zone2000, ma 28 09 2009, 16:08:53

Vorige topic - Volgende topic

zone2000

Hallo,

Als ik een lassymbool via AutoCAD Mechanical 2009 plaats dan gaat opzich alles goed op twee punten na.
-Ten eerste is printen een probleem omdat het lassymbool Altijd in kleur is ongeacht de layer (dus alleen het symbool is in kleur, de lijnen en tekst niet).
-Ten tweede is de tekstgrootte een probleem.

Ik wil het dus voor elkaar zien te krijgen om het lassymbool zwart/wit te krijgen en ik wil de tekstgrootte aan kunnen passen aan de hand van de schaal van mijn viewport.

Kan iemand me helpen?

Met vriendelijke groeten en alvast bedankt,
Lars

Jon Tampon

Zijn er hier mechanical gebruikers onder jullie? Hebben jullie ervaring met het weld symbol?

Ik heb problemen met de identification line (dashed line) onder het lassymbool. Deze staat zowel in model als paperspace bijna continuous. Hij haalt deze op van de ACISOWELD

Ik wens deze zoals de paarse gestreepte lijn in bijlage.
LTSCALE staat bij mij op 5. Wanneer ik deze op 1 zet komt de groene beter gestreept door, maar dan is de paarse lijn weer niet goed.

Iemand een idee?
Windows 8.1 (64 bit)
AutoCAD Mechanical 2016 - English SP1

Jon Tampon

In de linetype manager kan ik de global scale factor ook van 5 naar 1 zetten,
maar (=ltscale) en dan zijn al mijn andere dashed lijnen uit proportie
Windows 8.1 (64 bit)

roy_043

Wat is jouw instelling voor MEASUREMENT? Als de waarde "off" (0) is, dan gebruik je voor de 'standaard' lijntypes het verkeeerde .lin bestand, hetgeen het schaalprobleem kan verklaren.

Jon Tampon

MEASUREMENT staat op 1.
Dit slaagt toch op inches (0) of mm (1). Ik weet dat het vroeger op 0 stond waardoor ik mijn hatches etc schaal 25.4 moest aanpassen.
Windows 8.1 (64 bit)

roy_043

Wat je als 2e zou kunnen proberen is om alle lijntypes opnieuw te laden (uit het juiste 'iso' bestand). Hiermee kun je uitsluiten dat het probleem wordt veroorzaakt door verkeerde lijntypes uit bijv. een template of een block.

Als het probleem nog steeds bestaat zou je de 'weld' symbolen kunnen aanpassen of de daarin gebruikte lijntypes kunnen verschalen door een custom .lin bestand te maken en in te laden.

Jon Tampon

Via -LINETYPE heb ik acadiso.lin opnieuw ingeladen. Juist? Nog nooit gedaan ervoor.
Geen verandering.
Kan ik in dit standaard .lin bestand van autocad wijzigingen aanbrengen? Lukt zeker niet via een menu? Dan moet ik een user defined linetype via kladblok erbij zetten zeker? Daar heb ik geen kaas van gegeten.

Heb jij ook mechanical? Het is geen block waarin ik type lijn kan aanpassen, maar het is een onderdeel van het programma.
https://knowledge.autodesk.com/support/autocad-mechanical/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2015/ENU/AutoCAD-Mechanical/files/GUID-57EB4FAD-A384-4023-AC33-AC0D78143F84-htm.html
In mijn vorige screenshot zag je ook dat het 'veldje' van linetype in het grijs staat, waardoor ik deze dus ook niet kan wijzigen.
Windows 8.1 (64 bit)

bart

staat het lijntype wel in dat bestand ? (standaard niet)

je kan het openen met notepad of een ander teskstverwerken
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Jon Tampon

Als ik deze open met notepad vind ik deze niet terug. (zie acadiso.lin --> acadiso.txt in bijlage)
Nieuwe install van Autocad mechanical dus nog standaard file + standaard pad
C:\Users\j.jenne\AppData\Roaming\Autodesk\AutoCAD Mechanical 2016\R20.1\enu\Support

In vorig screenshot van linetypemanager staat ACISOWELD toch, van waar haalt hij deze dan op?
Windows 8.1 (64 bit)

bart

zoek even op je computer (incl. systeemmappen) op ACISOWELD.lin (gokje)
of op *.lin
je kan ook lijnen uit meerdere lin bestanden laden volgens mij zolang de namen maar uniek zijn
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Jon Tampon

Windows 8.1 (64 bit)

bart

ik denk dat je amgdt.lin moet hebben
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

gery

Staan alle object scales op 1?
AutoCAD 2020 - Windows 10

Jon Tampon

Baseer je je op de datum?
Nieuwe computer + nieuwe mechanical is 15/03 geïnstalleerd. Waarschijnlijk diende de datum nog juist ingesteld te worden van de nieuwe windows aangezien 2005 -->2016 is.

amgdt.lin is wrs aangemaakt bij eerste keer openen autocad
(via account elmadm = IT administrator en via mijn account = j.jenne)
Autocad geïnstalleerd via cd/dvd. Files van 2014 komen dus wrs van dvd gekopieerd.

Heb linetype ingeladen zonder succes, als ik deze open met notepad vind ik ACISOWELD ook niet terug.
Windows 8.1 (64 bit)

Jon Tampon

Citaat van: gery op do 07 04 2016, 15:48:42
Staan alle object scales op 1?

Je bedoelt toch?
paarse lijn --> object = line : linetype scale = 1
groene lijn --> object welding: linetype scale = 1
Windows 8.1 (64 bit)