yoin

louisvdm

Hallo Iedereen,

Ik moet uit een cad tekening van een architect commerciele plannetjes maken. Ik zit eventjes vast want ik ben een leek. De bedoeling is weliswaar niet dat hier de spauwen en dergelijke op gezien worden. Dus ik wil alle muren op het hele plan in één egaal oppervlak hebben en geen spauwen. Zie 2 bijlages.
Kan iemand me helpen?

THX

julien

Ofwel teken je de muren over met een polyline, vul dit op met solid arcering die er op ligt. (draworder)
Owel pas je de hatch aan van het buitenblad, isolatie en binnenblad naar solid hatch met dezelfde kleur.

louisvdm

Met een poly overtekenen zal teveel werk zijn denk ik, aangezien het over tientallen plannen zal gaan afzonderlijk. Optie 2 zal nog altijd als resultaat geven dat de verschillende wanden niet aan elkaar hangen denk ik. Of ben ik verkeerd?

julien

de luchtspouw zal inderdaad nog zichtbaar zijn.
Hoe zijn de muren getekend? Met (poly)lijnes of multilines?

louisvdm

julien

Dan zou je eventueel de multilines kunnen aanpassen zodat de luchtspouw gevuld wordt.
Maar hoe je het ook bekijkt, als je er niet veel tijd in wil steken zal je iemand anders moeten zoeken die het voor jou doet vrees ik.

jo-king

is het een optie om de muur-vulling gewoon allemaal dezelfde arcering (solid) en dezelfde kleur (zwart?) te geven?

in dit geval zou ik de multilines selecteren, isoleren, exploderen. Nadien alle arceringen selecteren & wijzigen naar solid, + gewenste kleur...

misschien wat kort door de bocht, maar alles manueel een voor een wijzigen duurt inderdaad wat lang :)

CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

louisvdm

Oké bedankt, dat zal waarschijnlijk de beste optie zijn hé. Op die manier kan ik het nog als seriewerk doen. Dat de layout dan niet volledig hetzelfde is, zal wel oké zijn. Zolang het maar presentabel is.
Thx iedereen.