FastFiber

pdf printer - grote bestanden (opgelost)

Gestart door H, di 16 02 2016, 12:22:40

Vorige topic - Volgende topic

H

Ik heb een PDF ingevoerd in AutoCAD 2016. Daar heb ik ‘overheen’ getekend. De originele PDF die ingevoerd is heeft een bestandsgrootte van 4,5MB. Dat bestand heeft 7 pagina’s (A0). Elke pagina heb ik separaat (los) ingevoerd.
Per pagina dus gemiddeld 4,5 / 7 = 0,65 MB.
Als ik nu mijn layout’s print wordt de PDF file die ik print ongeveer 5 MB per pagina. Dit is te groot. Is er een manier om dit te verkleinen, zonder de kwaliteit te verlagen (dus geen lagere DPI)?

Ik vind het vreemd dat de bestanden zo groot worden. De informatie die ik toevoeg bestaat overigens maar uit een paar lijnen en arceringing. Dus dat stelt niet zoveel voor.

opmerking: in de x-ref manager hebben de losse PDF bestanden elk een grootte van 4,5 MB.

Printinstellingen:
Printer: DGW to PDF
formaat: A2
vector quality: 1200 dpi
raster image quality: 1200 dpi

hulpje

Is 1200 DPI echt nodig?
Meeste grootformaat printers kunnen toch niet meer dan 600 DPI printen.

Heb je de originele PDF als onderlegger nodig, of kun je bijv. de onderleggers tijdens het printen even "unloaden"

Kun je eventueel de originele PDF niet verkleinen, want 4,5MB voor alleen wat lijnen en arceringen is behoorlijk groot.
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

H

Ik print in 1200 dpi omdat anders de ingeladen pdf onscherp wordt in de geprinte pdf.

Het lijkt erop dat de DWG to PDF printer de ingeladen pdf omzet naar een afbeelding..

edit:
de ingeladen pdf bestaat voornamelijk uit vector items, deze lijken dus verloren te gaan als ik print. Dit is raar omdat AutoCAD de ingeladen pdf wel als vectorbestand herkend (ik kan er op snappen e.d.).

bart

De beste oplossing is vragen om de dwg bestanden als het een pdf is van een tekening.

De pdf wordt inderdaad als afbeelding geprint.
Probeer eens om de onderlegger eerst op te splitsen in losse vellen en dan per vel in te laden
in plaats van 7* de hele pdf waarvan 1 vel getoond wordt.
Het kan zomaar zijn dat alle gegevens toch in de geprinte pdf terecht komen zonder dat ze zichtbaar zijn.

Eerlijk gezegd vallen de bestanden mij nog wel mee als het oorspronkelijk om een vector pdf gaat.

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

H

Bedankt voor alle tips, heb het bestand wel iets weten te verkleinen.

Vind het alleen wel raar dat de ingevoegde PDF als afbeeling geplot wordt..

FastFiber