FastFiber

Publish met Sheet sets AutoCAD

Gestart door Adrianus, do 05 11 2015, 09:24:08

Vorige topic - Volgende topic

Adrianus

Beste allemaal,
Is er iemand die wat meer kan vertellen over het plotten (Publish) met sheet sets binnen AutoCAD?
Ik heb een sheet set aangemaakt maar als ik Publish gebruik (PDF) komt het programma met de melding "DEVICE NOT FOUND". Dit gebeurt overigens ook als ik rechtstreeks naar de plotten wil.
Wat doe ik fout of wat ben ik eventueel vergeten in te stellen?

Met vriendelijke groet,
Adrianus.

julien

Publish is gewoon een batch uitvoeren van verschillende plots.
Je moet dus elke layout tab die je wil gaan afdrukken correct instellen via "pagesetup".

Best maak je al je gewenste pagesetups aan in je template, zo hoef je ze achteraf maar te kiezen uit een lijstje en kan je deze ook importeren in ontvangen tekeningen.

Adrianus

Dank je Julien,
Ik ga dit proberen. Maar aangezien er nogal wat layout tabs zijn ben ik hier nog wel even mee bezig. Ik laat je tzt wel horen of het lukken wil.

Met vriendelijke groet,
Adrianus

hulpje

Adrianus,

Er zijn wel hulpmiddelen te vinden om dit relatief snel in te stellen.
Ik heb er bijv. een LISP routine voor.

Hiermee kun je snel per lay-out een pagina instelling maken en eventueel printen.

Zoek even op CADSite.be naar het topic PDF printen met 1 druk op de knop. (O.i.d.)

of kijk even hier

http://www.cadtoppers.com/index.php?topic=45.0
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

julien

Als ik een project start waar vele layout tabs uit zullen volgen maak ik de eerste aan tot in de puntjes.
Als je dan rechtermuisklikt op je layout tab kan je kiezen voor move or copy. Dan kies ik copy.
Het enige dat je dan nog moet doen is het beeld in je viewport verslepen.