yoin

rvm1983

Goeiemorgen forumleden,

Ik weet niet of mijn topic hier goed staat of dat jullie mij hier kunnen helpen hoop het wel.
IK heb 2 afbeeldingen toegevoegd in het overzicht dwg.jpeg staan meerdere pagina's getekend naast elkaar deze wil ik graag apart allemaal op een los a4 printen dus bijna  50 losse pagina's ik krijg nu alleen maar bij print preview 1 losse pagina te zien kunnen jullie me helpen met de juist instellingen/manier.

alvast bedankt

Richard.

julien

Ik heb geen trueview, maar in autocad bestaat er "publish", vind je dat ergens in trueview?

hulpje

Richard,

Je zal voor elk tekening een PLOT --> WINDOW actie moeten uitvoeren.
Zie printscreen

Mvg. Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

rvm1983

Julien, ik heb in trueview ook de publish functie, maar moet dat per stuk van de tekening of voor de hele tekening.

Hulpje is de window aktie per stuk van de tekening of voor de hele tekening. Er zou telkens een deel van het schema op a4 moeten komen. Zou best bewerkelijk zijn om het per 50 pagina's alles 1 voor 1 te moeten doen.

hulpje

Richard,

Omdat alles in je model staat, moet je idd tekeningdeel voor tekeningdeel doen.

Daarom wordt er tegenwoordig gewerkt met tabbladen.
Dat zou betekenen dat je 50 tabbladen hebt, met per tabblad een A4 (of ander A-formaat) met een tekening daarop.

Deze tabbladen kun je in 1x keer selecteren en printen.....

Omdat je praat over Trueview, ga ik ervan uit, dat je zelf geen AutoCAD hebt.
Je bent dan helaas veroordeelt tot 50x een tekeningetje te printen via de eerder genoemde WINDOW printen.

Ik zal straks ff een filmpje publiceren, waarin het verschil laat zien.

Mvg. Richard

hulpje

FastFiber