FastFiber

Autocadbestanden delen

Gestart door Veerlexyz, ma 04 07 2005, 17:21:56

Vorige topic - Volgende topic

Veerlexyz

Wie herkent dit probleem ?
Je werkt op kantoor aan een tekening ; 's avonds werk je thuis verder. Tot dusver stuur ik mijn tekeningen door per mail of zet ik de tekeningen op een geheugenstick.  Twee keer dus. Als ik een instelling in Autocad verander.. dan wordt die natuurlijk niet meegenomen.
Bestaat er geen makkelijkere manier om de bestanden te delen ?
Ik ben aan een nieuwe computer toe. Wat moet ik voorzien opdat dit mogelijk zou zijn ?

WebRacer

veerlexyz... een FTP-site kan wonderen doen in uw geval... trust me
?

julien

Citaat van: WebRacerveerlexyz... een FTP-site kan wonderen doen in uw geval... trust me
Inderdaad, een FTP server opzetten op je werk PC en dan van thuis uit inloggen op die server.
Dan heb je thuis wel breedband nodig of 't gaat je veel geld kosten.
Je PC thuis heeft hier niets speciaals voor nodig.

Veerlexyz

Bedankt voor de info.
1. Thuis : aansluiting op Telenet internet is voldoende ?
2. Kantoor : FTP-server opzetten : hebben jullie daar ook tips voor ?
Ik zal de enige gebruiker zijn van dat netwerkje : ofwel werk ik op kantoor, ofwel thuis.

julien

Citaat van: VeerlexyzBedankt voor de info.
1. Thuis : aansluiting op Telenet internet is voldoende ?
2. Kantoor : FTP-server opzetten : hebben jullie daar ook tips voor ?
Ik zal de enige gebruiker zijn van dat netwerkje : ofwel werk ik op kantoor, ofwel thuis.
Telenet is zeker voldoende.
FTP server opzetten? Geen idee, ik heb dat laten doen...
Ik veronderstel hierbij dat je op je werk met een server die 24 op 24 aan staat werkt.

Veerlexyz

Ja, ik dacht ook al dat ik dit alleen met een server kon doen die 24 op 24 aan staat. Vooraleer naar een winkel te stappen wil ik me eerst wat informeren.

WebRacer

info te bekomen bij domein-eigenaars... er bestaan FTP spaces die je kan huren net als een domein...
?

bart

Citaat van: VeerlexyzAls ik een instelling in Autocad verander.. dan wordt die natuurlijk niet meegenomen.

dit deel los je ook met een ftp server niet op
(niet in de tekening opgeslagen instellingen worden niet doorgegeven)

maar verder is e.a. prima te doen.

ps je hoeft geen appart systeem te draaien je kan het systeem op je werk gewoon gelijktijdig als werkstation en server gebruiken

ps.

mischien is een laptop met twee docking stations voor jouw wel de beste oplossing
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

TeQnologie

met ftp losje niets op. alleen dat je t niet meer op je stick hoeft op te slaan.

De oplossing hier is VPN hiermee kun je vanaf thuis op de computer op t werk werken. je laat op de zaak je computer aan staan en je kan inloggen en als je thuis CAD opstart gebeurt dat op de computer op t werk en he bje volgens mij ook die instellingen.

WebRacer

oke, das waar, maar  voor een oplossing werk/tuis werk.... is ftp toch een mooie start, met een mooi lisp programmma bezorg ik u dezelfde intellingen als op uw werk....
?

FastFiber