yoin

Tom1985

Dag Allemaal,

Heb nogal een groot probleem. Ben momenteel enkele 100'en plannen aan het intekenen voor een installatie die we aan het uitvoeren zijn. Heb via architect alle plannen van appartementen gekregen in .dwg, ikzelf werk met autocad 2013. Tot hier geen probleem, nu krijg ik via lichtleverancier de ingetekende plannen van verlichting deze zijn gemaakt in vectorworks.

Ik kan het plan van lichtleverancier perfect openen in mijn autocad, maar dit zou ik willen copy/paste (de layer met verlichting dan toch) in mijn autocad plan van architect. Zo doe ik het altijd, maar als ik deze copy/paste van het lichtplan naar men gewoon plan uitvoer krijg ik een heel ander zicht. Alle symbolen van het lichtplan zijn groter of kleiner (scale is aangepast lijkt me, maar allemaal verschillend en ook niet voor alles).

Heb al vanalles geprobeerd maar zonder veel succes. Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd, maar als iemand me hiermee kan verder helpen zou een grote hulp zijn. Allemaal overtekenen gaat me veel te veel tijd kosten.

Alvast Bedankt

Tom

roy_043

Het lijkt op een INSUNITS probleem. Maar jouw opmerking over verschillende verschalingen is daarmee niet te rijmen.

bart

Even voor de goede orde de vectorwork tekeningen krijg je aangeleverd als dwg/dxf  ?
Geeft autocad meldingen op het scherm als je copy/past zoals blocken die reeds bestaan e.d ?

zo nee werkt wblock->insert wel correct ?

Waarom geen xref ?
bij wijzigingen in de aangeleverde stukken werkt dit veel sneller

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Tom1985

Met Wblock--> insert werkt het inderdaad wel.

Bedankt

Tom