FastFiber

Probleem met het slicen van een object

Gestart door Boondock, ma 17 02 2014, 01:51:38

Vorige topic - Volgende topic

Boondock

Hey,

Zit met een klein probleemje. Heb via een site van dakpannen een 3D model gevonden dat ik wilde gebruiken in mijn huidige project. Na al mijn pannen mooi gelegd te hebben, zou ik er een deel moeten bijsnijden. Ik kan met het commando slice werken maar om een of andere reden doet autoCAD niets. Wanneer ik het commando slice type vraagt hij mij het object te selecteren. Ik kan de pan selecteren en autoCAD geeft ook duidelijk weer, zelfs in de commandobox dat er een object is geselecteerd. Wanneer ik vervolgens op enter duw verdwijnt mijn commando... Ik kom dus niet bij het volgende gedeelte van slice waar ik 3point, XY, YZ e.d. kan kiezen. Kan het zijn dat de ingevoerde pan beveiligd is? Zoja, hoe kan ik dit oplossen of ligt het helemaal aan iets anders?

Alvast bedankt!

julien

Boondock

julien

Mooi!
Het zijn blocks, die kan je niet zomaar aanpassen.
De blocks zijn jammer genoeg geen solids maar een polyline mesh.

Meer info hierover:
http://www.cadsite.be/smf/index.php?topic=5397.0
http://forums.autodesk.com/t5/AutoCAD-2010-2011-2012/Polyface-Mesh-to-Solid/td-p/3527506

Boondock

Hey,

De links hebben me wel geholpen, heel hard bedankt! Heb een pan genomen en dan geprobeerd met meshsmooth maar dat wilde hij eerst niet doen. Heb het dan nog een geprobeerd nadat ik een explode had gedaan op de pan. Dit werkte wel, vervolgens thicken en ik had hem! Kan de pannen nu wel slicen, alleen spijtig dat hij van sommige vlakken iets raars maakt, maar daar vind ik wel iets op.
Nog eens heel hard bedankt!

Boondock

Oke, dacht dat ik het had, maar het werkt nog steeds niet  :D het commando thicken doet niet wat het moet doen en blijf gewoon een hol object krijgen, kan wel slicen! maar krijg een holle pan en dat is niet de bedoeling. Krijg van mijn pan dus niet het mooie volle model waar ik door kan slicen.

Toch bedankt voor de uitleg tot nu toe