FastFiber

Hoe kan ik een subentity met een automatische crossing ?

Gestart door delangstevandestraat, wo 05 02 2014, 12:05:43

Vorige topic - Volgende topic

delangstevandestraat

Ik heb een soort van lijst van blocks (1 per lijn) met verschillende attrib's (per lijn)

Ik wil met een lus met alle van die attrib's iets doen, en wil deze dus graag selecteren door een kleine crossing te maken rond het ins-punt zodat ik onmiddellijk de juiste text value kan benutten...

in heb het al gedeeltelijk werkend gekregen met nentselp maar dat is met een punt die dus exact op de tekst moet staan.... waardoor er soms naast gemikt wordt (afhankelijk van de tekst hé)

Ik hou van werken,
ik kan er uuuren naar kijken...
daarom zorg ik ook dat er altijd genoeg overblijft voor morgen :-)

roy_043

Je zult een andere, meer betrouwbare, werkwijze moeten volgen.
1. Gebruik ssget met een filter om alle inserts met een bepaalde naam te selecteren.
2. M.b.v. de ename van elke insert kun je toegang krijgen tot de attributes.
3. Kies de attribute met de juiste tag en wijzig deze.

Voor stap 2 werkt dit het gemakkelijkst:
(vlax-invoke object 'getattributes)
Maar je kunt ook het klassieke (entnext ename) etc. gebruiken

delangstevandestraat

@ roy

Ik had origineel ook zo begonnen, een ss op basis van 2 punten maar dan heb ik de hoofdentity vast, en aangezien het programma 6 keer een lus doorloopt van 50-tal blocks die onderelkaar staan, weet ik dus niet echt welk attribute er op dat moment behandeld wordt, tenzij ik de lus 6 keer copyeer in mijn programma, wat ik toch niet echt een elegante oplossing vond,
Vandaar dat ik het pad van nentselp had gekozen, en 'k heb het wel werkend gekregen door het punt iets anders te kiezen heb ik nu wel de juiste tekst vast, maar het zou wel eens kunnen dat er naast de tekst gegrepen wordt...

Vandaar kwam dus mijn vraag.

maar als ik het goed begrijp is TOPIC vraag dus niet mogelijk . (jammer) :cry:
Ik hou van werken,

roy_043

Je moet code vanzelfsprekend niet 6 keer kopiëren. Daar zijn betere oplossingen voor.
Citaat van: delangstevandestraat op do 06 02 2014, 14:37:13
weet ik dus niet echt welk attribute er op dat moment behandeld wordt
In principe weet je met de door mij voorgesteld werkwijze welke insert en welk attribute behandeld worden. Eventueel kun je met een fence selecteren of het insertion point van de inserts uitlezen als de plaatsing van de inserts een rol dient te spelen.

delangstevandestraat

oke, ik probeer dat wel eventjes

ter nfo denk aan een xls file 50 rijen en een 10-tal kolommen
1 block is 1 rij van 10-tal 'attribs'

Ik heb een lus die door de rijen loopt bvb kolom B een selectie maken van een windows binnen cel B1 bvb en afhankelijk van deze info en nog andere info al dan niet iets doen...
Dit voor de 50 rijen

Dan zou ik de lus moeten oproepen met de naam van de attrib voor kolom B en deze dan uitfilteren uit de ss, die maar 1 block zal bevatten (rij 1).
Ik vrees dat de lus zelf dan een stuk langer zal worden...

ps :  tot nog toe nog nooit vl-dingens gebruikt, dat is maagdelijk gebied voor mij... :oops:
Ik hou van werken,

FastFiber