yoin

Roy

Hallo,

Ik ben nieuw hier. Ik ben overgestapt van acad2006 naar 2012, verder hebben wij acad uitgebreid met matrixcad (ook 2012), ik werk met windows 7. Nu heb ik volgende probleem, ik kan de toolbars van matrixcad niet zien. ik zie de commando's wel in het pulldown menu, maar als ik de icoontjes in de vorm van een toolbar wil zien. zie ik niks. ik klik dan rechter muisknop onder of naast een standaard toolbar, springen de toolbars er niet uit zodat ik ze had kunnen aanvinken.
Toen probeerde ik via customization toolbars probeerde om dan toch een toolbar te maken met een aantal matrixcad functies ging het helemaal fout. Ten eerste als ik onder "Partial Customization Files" een nieuwe toolbar 'new toolbar' koos en er een aantal commando's inzette, zag ik die niet terug in mijn werkomgeving. ik kreeg het daarna zelf nog een keer voor elkaar dat alles van het pulldown menu 2 keer naast elkaar stond, terwijl ik verder niks geks heb gedaan (denk ik) Is er iemand bekend met het probleem, ik heb het ook geprobeerd bij acad2006 (andere pc) vandaag en daar lukte het gewoon wel.

EddyBeerke

Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

Roy

Ik had matrixcad gedownload en over acad heen geinstalleerd. MxAlgemeen, MxTools, MxBeton etc. staan gewoon onder het pulldownmenu en vanuit daar werken de functies ook gewoon.

Maar het gaat erover dat ik de toolbars aan mijn werkomgeving wil toevoegen. En als ik de rechtermuisknop klik onder de aanwezige toolbars komt er een pop-up, met bijvoorbeeld ACAD of EXPRES, uit EXPRES springt dan bijvoorbeeld ET:BLOCKS. MXTOOLS, MXSTAAL ed. staan er wel tussen alleen de aan te vinken toolbars komen niet te voorschijn. in de CIU staan ze overigens wel gewoon compleet met commando's en al onder "Partial Customization Files". dus ik weet niet wat het probleem is. Heb ook al een keer gewoon gedeinstalleerd en weer opnieuw geinstalleerd.

bart

http://www.cadsite.be/smf/index.php?topic=2102.0

kijk hier eens

ik denk dat ze gewoon buiten je scherm staan
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Roy

Ik heb het geprobeerd, ik had al via een oud collega een tip om -toolbar te typen, en alles op het scherm te laten komen, echter als ik dan die stap volg volgens de link en bijvoorbeeld MX_Beton intyp (uiteraard na -toolbar) kent hij die toolbar niet, ik heb het geprobeerd met een andere toolbar en daar kon ik toen wel allerlei opties mee doen waaronder "float",
De toolbar die hij niet kent, dus MX_Beton, staat gewoon bij de PCF

Bedankt voor jullie meedenken.

bart

kan je het eens op een ader profiel proberen op jouw systeem ?
mischien is jouw profiel beschadigd.
ik kan zo niets bedenken waarmee je het menu wel laad maar dan vervolgens maar een stukje kunt gebruiken.

Bel anders matrix gewoon even.
Wij hebben hun software destijds ook gebruikt.
Hun service was best oké
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart