FastFiber

Avondopleiding assistent architect/bouwkundig tekenaar?

Gestart door Zorno, do 07 03 2013, 12:34:48

Vorige topic - Volgende topic

Zorno

Hoi allemaal,

Ik werk al een tijdje in een administratieve functie en ik zoek wat anders. Nu heb ik mijn oog laten vallen op assistent architect/bouwkundig tekenaar/technisch tekenaar/... maar ik vind geen opleidingen die je in avondschool kan volgen.

Momenteel heb ik de opleiding Toegepaste Architectuur in Brugge gevonden en Bouwkundig Tekenaar in Antwerpen, maar als Aalstenaar is het niet te doen om elke avond nog zo ver te rijden.

In Aalst is er de avondopleiding Bouw- en houtconstructies: http://www.cvovti-aalst.be/opleiding.asp?id=26

CiteerWens je een diploma graduaat in de bouw?
Of ben je reeds actief in de bouwwereld en wil je vooruit, promotie maken, werfleider worden, je eigen zaak starten misschien?

Wens je meer inzicht te verwerven in materialenkennis, stabiliteit en constructie van gebouwen, isolatietechnieken en akoestiek... Je verdiepen in bedrijfsbeheer, bouwadministratie, kostprijsberekening en bouwplanning. Je in werken in software zoals word, excel, MS project, AutoCAD en de basistechnieken van topografie aan te leren.

Zou ik hiermee werk vinden in de branche die ik op het oog heb?

Bedankt!

Zorno

Jammer genoeg nog geen reactie.

Ik heb ondertussen ook een modulaire avondopleiding CAD Tekenen gevonden in aalst die loopt over 2 semesters (zowel 2D als 3D tekenen); maar ik heb een beetje mijn twijfels bij de geldigheid van dit diploma bij vacatures..

julien

Een diploma "tekenaar" is eigenlijk nogal waardeloos...
KUNNEN tekenen is veel belangrijker.

Als je toch een diploma wil is een opleiding over hetgeen je tekent veel belangrijker.

luupgti

Ik ben momenteel bezig aan een opleiding bouwkundig tekenaar bij cevora
in lokeren. opleiding is wel voltijds en deze duurt 1jaar.

het jammere is dat er maar 15 plaatsen zijn per jaar en er toch een 100tal meedoen
aan de selectie's.

opleiding omvat :

-cad 2d
-3d
-VCA
-Bouwfysica
-Sterkteleer
-Wiskunde
-Installatie technieken
-Ontwerptekenen
-Topografie
-...

deze opleiding is de langstlopende opleiding in vlaanderen
en is erkend door vdab.
nadeel is wel dat deze toch vrijwel zwaar is.

frederik

jimpie

Kasper Wuyts

Citaat van: julien op wo 13 03 2013, 11:27:02
Een diploma "tekenaar" is eigenlijk nogal waardeloos...
KUNNEN tekenen is veel belangrijker.

Als je toch een diploma wil is een opleiding over hetgeen je tekent veel belangrijker.
Wie zegt dat een opleiding 'tekenaar' per se inhoudt dat je enkel les over de programma's krijgt? Ik volg de graduaatsopleiding in Antwerpen en daar krijg je heel wat technische vakken, inclusief materialenleer, stabiliteit, bouwfysica, topografie. Infeite kun je met die opleiding aan de slag op veel verschillende plekken in de bouwsector.