yoin

julien

Je hebt nooit garanties hé.
Een goede achtergrond in de bouwwereld zal ook wel nodig zijn, ik denk dat je anders niet veel leuk werk zal vinden.

bkn

Citaat van: pumoAls je dergelijke opleiding hebt gevolgd, kan je dan onmiddellijk aan de slag als Bouwkundig Tekenaar of moet je nog opleidingen volgen voor je een job gaat vinden?

Het is natuurlijk belangrijk dat je leert om computergesteund te gaan tekenen, maar wat even belangrijk is dat je wat technische kennis hebt in verband met de bouwnijverheid, ...dat je een plan kunt lezen. Ruimtelijk inzicht is ook een pluspunt. Hier komt de ervaring van een tekenaar goed van pas. Goede tekenaars krijgen spontaan het vertrouwen van hun opdrachtgever. Hoe meer technisch en ruimtelijk inzicht je hebt hoe vlugger je bijvoorbeeld in het ontwerperstadium komt, wat natuurlijk het leukste en creatiefste onderdeel van tekenen is. Ikzelf ken persoonlijk een paar goede tekenaars die dezelfde technische en ontwerpkennis hebben als hun werkgever (in dit geval een architect). Er voor gaan is de boodschap!!!
Groeten
bkn

bart

als je bouwkundig tekenaar wilt worden (en dus niet alleen prefab balkons wilt tekenen of zo) dan is een bouwkundige achtergrond zonder meer een eis.

zelf krijg ik liever iemand die niets van cad weet dan iemand die geen vakkenis heeft.
Met een dag uitleg en een paar weken af en toe over iemands schouders meekijken heb ik nog nooit mee gemaakt dat het onder de knie krijgen van autocad een probleem was.
snelheid komt vanzelf wel door veelvuldig gebruik.

indien je nu geen baan hebt
probeer dan wat te vinden mischien kan je je opleiding dan combineren met een praktijk deel.
waarbij je baas (mee) betaald aan je opleiding.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Markske

Hoi,

Ik ben al een tijdje in avondonderwijs bouwkunde aan het volgen...
Misschien is dat iets voor jou?
Het is in Antwerpen op de Paardenmarkt.
Hier een linkje: http://www.scvo-nijverheidsschool.be/

CiteerOnze opleiding 'Bouw' is zo samengesteld dat jij zelf kiest waarop jij je toelegt.  De hele opleiding bestaat uit vijf delen :
- Tekenen-CAD : een basis toegepaste informatica, CAD en CAD-2D.
- Basis Bouw : o.a. sterkteleer, bouwfysica, veiligheid en topografie.
- Bouwtekenen : o.a. ruwbouw, installatie- en bouwtechnieken en materialen.
- Uitvoeringstekenen : ruwbouw, installaties, uitvoeringstekenen en CAD-3D.
- Bouwadministratie : o.a. meetstaten, planning, wetgeving en veiligheid.

Hopelijk heb je hier iets aan...

Groetjes,
Markske

FastFiber