yoin

pumo

Hoi,

Als A1-afgestudeerde Management Assistant heb ik het gevoel de verkeerde studiekeuze te hebben gemaakt. Nu wil ik graag een cursus AUTOCAD bouw volgen om aan de slag te gaan als Bouwkundig Tekenaar. Ik ben woonachtig te Schoten in Antwerpen en zoek daarom al een tijd naar een cursus dagonderwijs in die provincie.

Met de beste wil van de wereld kan ik niets vinden. Ben eigenlijk op zoek naar een cursus zoals Cevora er heeft lopen in Brussel, Gent en Lokeren.

Kan er iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

julien

Om te beginnen kan je al starten aan de cursussen die ik hier online heb geplaatst.
Daarnaast kan je (als je aan hun voorwaarden voldoet) goede lessen volgen bij de VDAB.
Syntra geeft hierin ook lessen maar die zijn denk ik vrij duur.
Als je lessen bij software resellers wil volgen moet je nog (vééél) meer geld neertellen.

bkn

Citaat van: julienOm te beginnen kan je al starten aan de cursussen die ik hier online heb geplaatst.
Daarnaast kan je (als je aan hun voorwaarden voldoet) goede lessen volgen bij de VDAB.
Syntra geeft hierin ook lessen maar die zijn denk ik vrij duur.
Als je lessen bij software resellers wil volgen moet je nog (vééél) meer geld neertellen.

De kostprijs van de acad lessen beginners bij Syntra vallen eigenlijk nog wel mee hoor! Je kan na een cursus beginners goed van start om tekenwerk te doen. Ik kan het weten want ik ben zelf freelance docent bij Syntra in West-Vlaanderen (ik moet toch een beetje reclame maken voor mijn eigen winkel hé). Als het snel moet gaan kun je natuurlijk ook een autocad docent aanspreken om bij jou thuis privé lessen te komen geven. Dat zal dan inderdaad een stuk duurder zijn maar,... het is snel, efficiënt en gepersonaliseerd. Zulke docenten vind je zeker ergens op het net. Eventjes de moeite doen om te zoeken onder tekenbureaus e.d.
Groeten
bkn

julien

Ik heb een twee tal jaar geleden eens een cursus acces gevolgd in Syntra-West (Kortrijk). Dat was een zeer goede cursus (wel wat traag maar ja...) maar was wel nogal duur.
Gelukkig dat dit betaald werd door mijn werkgever.

Je kan inderdaad ook zoeken naar iemand die je thuis de beginselen wil aanleren, zo gaat het zeer snel. Ik ben momenteel een vriend autocad aan het aanleren en merk dat het zo nog veel sneller lukt.
BTW, niet iedereen vraagt hier (veel) geld voor hé.  :wink:

Wat geef je in Syntra?

pumo

Alvast bedankt voor jullie replies.

Wat Syntra betreft vind ik geen enkele dagcursus in de regio Antwerpen.

Waar kan ik eventueel privé leerkrachten vinden die de cursus aan huis geven? En dan is er geen diploma of attest voorzien?

Thanx!

julien

Als je privé lesgevers zoekt kan je hier eens een kijkje nemen.

Waarschijnlijk behaal je hiermee geen attest of diploma maar de meeste werkgevers vallen hier niet over.
Ik ben aan mijn 2de werkgever (en hopelijk laatste) toe en heb niets op papier van mijn CAD kennis.

Succes alvast.  :wink:

pumo

Heb net opleiding gevonden bij EXPECTRA NV. Kunnen jullie eens kijken op hun site of de basisopleiding AUTOCAD voldoende uitgebreid is en het geld waard want is wel zeer duur. http://www.expectra.be/

En julien waar kan ik privéleraars vinden op jou link?

Thanx![/url]

julien

Je kan op het forum en/of cadjobs.be zelf een vacature zetten.

Bij expectra is het (wat mij betreft) veel geld maar dat zal wel ongeveer de normale prijs zijn.
â,¬850 voor 4 dagen of 10 avonden.
Ik denk eerlijk gezegd dat je zeker iemand gaat vinden die voor minder geld 4 dagen privé les wil komen geven...

bkn

Citaat van: julienIk heb een twee tal jaar geleden eens een cursus acces gevolgd in Syntra-West (Kortrijk). Dat was een zeer goede cursus (wel wat traag maar ja...) maar was wel nogal duur.
Gelukkig dat dit betaald werd door mijn werkgever.

Je kan inderdaad ook zoeken naar iemand die je thuis de beginselen wil aanleren, zo gaat het zeer snel. Ik ben momenteel een vriend autocad aan het aanleren en merk dat het zo nog veel sneller lukt.
BTW, niet iedereen vraagt hier (veel) geld voor hé.  :wink:

Wat geef je in Syntra?

Ik doceer sinds 5 jaar de cursus "basis" en "gevorderden", en nog steeds met veel plezier. De voldoening die je krijgt van het feit dat je iemand kunt leren computertekenen startend vanaf 0 is groot.
Groeten
bkn

pumo

Julien,

Hoe moet ik juist een zoekertje plaatsen, want uitleg op site is zeer onduidelijk.

bkn

Citaat van: pumoHeb net opleiding gevonden bij EXPECTRA NV. Kunnen jullie eens kijken op hun site of de basisopleiding AUTOCAD voldoende uitgebreid is en het geld waard want is wel zeer duur. http://www.expectra.be/

En julien waar kan ik privéleraars vinden op jou link?

Thanx![/url]

De vermelde opleiding ziet er wel degelijk uit. Ik moet als docent Syntra hetzelfde geven in 8 lessen van 3 uur. Het is natuurlijk wel duur. Bij Syntra in W-VL kost een basiscursus autocad ongeveer â,¬270,- (excl. btw). Dit is toch nog een heel verschil met wat jij hebt gevonden, niet...?
Probeer anders eens op de webstek van CEVORA.
Groeten
bkn

pumo

Dank je voor je reply bkn.

Weet dat het zeer duur is maar kan niets vinden in regio Antwerpen. Ook Cevora geeft een mooie opleiding van 7 weken maar die is al volzet. Ze hebben ook een opleiding van 9 maanden. Probleem is dat de lessen enkel worden gegeven in Gent, Brussel en Lokeren en nergens in ANtwerpen.

julien

bkn

Citaat van: pumoDank je voor je reply bkn.

Weet dat het zeer duur is maar kan niets vinden in regio Antwerpen. Ook Cevora geeft een mooie opleiding van 7 weken maar die is al volzet. Ze hebben ook een opleiding van 9 maanden. Probleem is dat de lessen enkel worden gegeven in Gent, Brussel en Lokeren en nergens in ANtwerpen.

Zou Antwerpen dan toch niet het centrum van de wereld zijn??? (Grapje!!)
Veel geluk verder met je opzoekingen!!
bkn

pumo

Als je dergelijke opleiding hebt gevolgd, kan je dan onmiddellijk aan de slag als Bouwkundig Tekenaar of moet je nog opleidingen volgen voor je een job gaat vinden?