yoin

LionKing

Hallo,

Ik ben een nieuwe bezoeker van deze site...
Ik heb autocad 2012, in paperspace kan ik met visual style's de manier van veranderen om het simpel in eigenwoorden uit te drukken... Nu doe ik dat, maar als ik dan ga bematen en daarna verander naar andere viewport of ander paperspace blad gaat de bemating ver buiten de ingestelde papier maten en is dan niet meer te zien.
Weet iemand de oplossing?...

EddyBeerke

Citaat van: LionKing op za 01 09 2012, 22:40:25
Ik heb autocad 2012, in paperspace kan ik met visual style's de manier van veranderen om het simpel in eigenwoorden uit te drukken...
Dit stukje begrijp ik niet helemaal. Wat kun je dan veranderen?
Een "visual style" heeft temaken met de weergave van modelspace in een viewpoort.

Citaat van: LionKing op za 01 09 2012, 22:40:25Nu doe ik dat, maar als ik dan ga bematen en daarna verander naar andere viewport of ander paperspace blad gaat de bemating ver buiten de ingestelde papier maten en is dan niet meer te zien.
Weet iemand de oplossing?...
Begrijp ik het goed dat je in paperspace aan het bematen bent?
Dan hoop ik dat je dit in modelspace doet door een viewpoort heen!
Misschien kun je de tekening (of een stukje ervan) hier posten dan kunnen we zien waar het mis gaat.
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

LionKing

Tja,nu ik het nogmaals lees...loopt het stukje itekst helemaal niet!

Nog een poging.
Ik teken in modelspac, dan heb ik in paperspace viewports in tekenvel A3 bijv. (of willekeurig ander vel)
De aanzichten hiervan (bijv voor afdrukken van 3d) kan ik veranderen van aanzien in visual style (maar dit is misch niet van toepassing op mijn probleem), nu ga ik bematen in de viewports.

Als ik dan diverse maatvoeringen gemaakt heb en ik blader dan door naar A4 of andere tekening en ik ga daarna terug naar de A3 waar ik in bemaat heb, staan veel van de maatvoering of soms allemaal ver buiten het A3 blad getrokken dus niet lees baar in het A3 papier.

Ja het A3 is ook een viewport maar dan met stuklijst e.d. erin, en daarin doe ik dan viewports met het gedeelte van de tekening uit modelspace wat ik op dat tekenvel wil laten zien en bematen.

Hoop dat het wat duidelijker is...?