FastFiber

Chamfer gebruiken

Gestart door Deefje85, zo 01 07 2012, 17:48:05

Vorige topic - Volgende topic

Deefje85

Hallo,

Wie kan er mij eens vlug helpen hoe ik de optie chamfer moet gebruiken. Probeer nu al een tijdje bij een rechthoek 4 schuinen hoeken te maken onder 45° maar het lukt mij echt niet.

Mvg

Souwen

Deefje85

@Julien: ja dat staat daar maar ergens doe ik iets verkeerd. ps: je link werk niet.

@rudy: Merci , ga daar vanavond eens naar kijken

julien

Ik zie het ook...
Rudy's link is gewoon een link naar de online help, dus als je naar de help gekeken hebt vrees ik dat je er ook niet echt mee geholpen bent.
Probeer anders eens een filmpje te maken van wat je doet met
http://www.techsmith.com/jing.html
bijvoorbeeld.

Deefje85

IK heb het gevonden denk ik.

ik doe het volgende:

1ste stap: CHAMFER , 2de stap: ANGLE en daar vraagt die (Specify chamfer length on the first line <1.0000>).Dat moest 1 geweest zijn en niet (11)

Daar vul ik constant de lengte van mijn lijn zelf in en dat was 11 daardoor trok hij de hoek van op een ander punt.Ik kreeg steeds  een grote hoek van 45°  en niet zo een klein hoekje gelijk in het voorbeeld in de bijlage.

In de bijlage zit het voorbeeld zoals het moet zijn , de afbeelding aan de rechtkant ben ik bezig (niet de cirkel).

hopelijk begrijpen jullie het een beetje wat ik bedoel.

HofCAD

Beste Deefje85,

Ik zie dat twee lijnen niet verticaal lopen (Delta X =  -0.0080).

Met vriendlijke groet, HofCAD CSI.
ACADcadabra

roy_043

@ Deefje85:
Om in jouw situatie CHAMFER te gebruiken kun je het beste de distance-distance optie gebruiken en deze afstand aanklikken. Zie de afbeelding. Onthoud dat de afstand betrekking heeft op de maat van de afschuining.

Deefje85

Citaat van: HofCAD op di 03 07 2012, 10:32:41
Beste Deefje85,

Ik zie dat twee lijnen niet verticaal lopen (Delta X =  -0.0080).

Met vriendlijke groet, HofCAD CSI.

Beste Hofcad.

Snap even niet wat je bedoelt. Voor mij staan de lijnen goed , net zoals op het voorbeeld dat ik hier liggen heb op mijn bureau.

ps: in de bijlage zit nu de oefening volledig afgewerkt.

Met vriendelijk Groeten Dave