yoin

-milo-

Hoi,

Weet er iemand hoe je blocks kan importeren in een bestaand autocad-bestan?
En hoe je hier kan aangeven op welke schaal dit geimporteerd moet worden?

Ik heb namelijk van de architect het plan in dwg-formaat gekregen, en een dwg-file met alle elektrische symbolen gedownload.
Nu had ik graag natuurlijk deze symbolen (blocks?) op het plan gebruikt, maar ik kan niet vinden hoe...

Alvast bedankt!!

hulpje

Beste Milo,

Een ideaal middel hiervoor is de Toolpalette.

Probeer dat eens uit, mocht je dan nog specifieke vragen hebben, dan horen we het wel.

Mvg.

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

-milo-

Hoi,

bedankt voor je snelle reactie.

Echter, ik vind dit niet terug in mijn autocad (2013).
Kan je mij mee op weg helpen, stap voor stap, hoe dit alles moet?

bedankt!

Reimer

Je kunt op verschillende manieren een block in je tekening binnenhalen.

1) copy - paste.
2) gebruik WBLOCK om het block als een aparte dwg weg te schrijven vanuit de bron-tekening. Vervolgens kun je in je doel-tekening INSERT gerbuiken om met browse je block op te zoeken.
3) via designcentre (ctrl+2) kun je een tekening selecteren en hieruit elementen halen om in je actieve tekening te gebruiken.

Als in beide tekeningen de UNits goed staan ingesteld moeten de blocken de juiste schaal hebben. Zo niet, dan kun je ze met SCALE verschalen of bij de properties de juiste schaal opgeven.

Reimer

-milo-

Wanneer ik insert neem, en de file selecteer, dan staan alle blocks er inderdaad bij de volgende keer maar

de schaal zit niet goed dan...
ik moet altijd x30 doen om dit goed te hebben.

Kan je mij zeggen waar ik SCALE kan uitvoeren? Of waar ik de properties kan veranderen?

bedankt alvast!

hulpje

HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

-milo-

Hoi,

ik heb gevonden hoe ik de blocks kan invoegen! bedankt hiervoor.

Nu had ik graag nog deze blocks op een bepaalde layer geplaatst in een bepaalde kleur. De layer toevoegen lukt zonder problemen, maar de kleur blijft altijd hetzelfde.

is er een snelle manier om al de blocks uit de geimporteerde file (eventueel eerst in deze file) in vb. groen te zetten zodat deze sneller opvallen in het geheel? Of kan ik alles in een bepaalde layer groen zetten?
Welke manier is niet zo belangrijk, als ik maar bij het aanzetten van die layer duidelijk alles in het groen krijg...

bedankt!

Jon Tampon

Als je in de block gaat (block editor) en deze daar aanpast, en alles op layer "0" plaatst, en dan deze block opslaat, kan je deze block in je tekening een layer toekennen, en dan veranderen alle objecten in layer "0" getekend in dit block naar de nieuwe layer, zo kan je makkelijk switchen door het block in een groene, rode, .. layer te zetten
Windows 8.1 (64 bit)
AutoCAD Mechanical 2016 - English SP1

FastFiber