FastFiber

Hatch probleem

Gestart door TBOY, vr 13 04 2012, 10:18:28

Vorige topic - Volgende topic

TBOY

Ik heb al een tijd het probleem dat, wanneer ik iets wil hatchen en bijvoorbeeld mijn stramienlijnen zijn zichtbaar, dat hij over die bestaande lijn geen hatchlijn zet.
Als ik de laag stramien uitzet is daar dus geen hatch getekend.

Moet ik soms een variabele aanpassen?.

EddyBeerke

Zou het kunnen zijn dat er geen gesloten vlak is?
In welke layer teken je de hatch?
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

jo-king

ik vermoed dat je met "stramienlijn" de boundary (omtrek) van je hatch bepaalt?

als je een hatchlijn net op de kader zou hebben, tekent autocad geen hatchlijn, omdat dit de kader is, en je hatch BINNEN de kader (dus niet OP) moet vallen....

CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

TBOY

Bedankt alvast voor de reacties, ik was een tijdje uit de running, maar bij deze.

Ik hatch eihelijk altijd met Pick Point. Als dan de stramienlijnen dan aanstaan trekt hij daar geen hatch overheen, wel als ik solid gebruik, maar dat is logisch.

Voorbeeld ik heb eeb stramien hart op hart 2,5 meter en ik hatch om de 25cm dan zal dus 2 keer de hatch wegvallen, precies op de plek waar dan de stramienlijn staat.

Zet ik de laag stramien uit en ga dan hatchen, dan komt de hatch er wel.

Ik weet dat het lastig uit te leggen is, maar wie weet dat iemand anders zich hier ook al aan gestoord heeft en wel de oplossing al heeft gevonden.

hulpje

Plaats anders eens een printscreen...
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

TBOY

Dit is een voorbeeld van een gevel gehatched met stramien aan en een waarna ik die laag heb uitgezet.

Ik heb eerst gehatched, toen vielen de lijnen niet samen en viel er niets weg, daarna heb ik een nieuw origin punt aangegeven, zodat de gevel beter uitkomt.

Dan komen de lijnen over elkaar te staan en verdwijnen de lijnen van de hatch, zie bijlage.