FastFiber

handgreepjes in 2006

Gestart door Nic, vr 22 04 2005, 13:59:01

Vorige topic - Volgende topic

Nic

Hallo,

Hebben hier versie 2006 sinds maandag,en vroeger kon men een lijn verlengen of verkorten (bv:5 mm) als je erop klikte en dan handgreepjes vastnam(vierkante blokjes).als men dat doet in de 2006 en je wil ze 5 mm korter maken dan word het lijnstuk niet 5 mm korter maar word de totale lengte maar 5 mm.Is daar een instelling voor dat het wordt zoals de vorige versie?

julien

Ik werk nog steeds met versie 2004 dus een antwoord op je vraag kan ik niet geven, maar ik doe dit:

; deze kleine routine maakt het commando ld aan
; wat hetzelfde doet als lenghten -> delta

(defun C:ld ()
   (command "lengthen" "delta")
 (princ)
)

cadtools@gmail.com

Ik heb ze ook op gelijke wijze alle in mijn startup routines .vlx
Ook ik vind het aan te raden ze vooral veel te gebruiken ..  :)

ldy  dynamic
lde  delta
lpe  percentage
lto   totaal

Nic

kan dat iets duidelijker want ben nog volop bezig gans het pakket aan het leren(alé bedoel dan iets meer dan tekenen alleen hé)

Groetjes

bart

Citaat van: NicHallo,

Hebben hier versie 2006 sinds maandag,en vroeger kon men een lijn verlengen of verkorten (bv:5 mm) als je erop klikte en dan handgreepjes vastnam(vierkante blokjes).als men dat doet in de 2006 en je wil ze 5 mm korter maken dan word het lijnstuk niet 5 mm korter maar word de totale lengte maar 5 mm.Is daar een instelling voor dat het wordt zoals de vorige versie?

hier werken de grips nog gewoon als voorheen in 200x

(even getest ben er nog niet echt mee aan het tekenen dus zou niet weten of het een nieuwe systeem variabele is)
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Gene

Is het niet verstandiger de dingen bij hun naam te noemen, Als iedereen begint met eigen verzonnen begrippen waar gaat dit dan eindigen.

MVG

cadtools@gmail.com

?? lengthen help

Changes the length of objects and the included angle of arcs  

LENGTHEN does not affect closed objects. The extrusion direction of the selected object need not be parallel to the Z axis of the current user coordinate system (UCS).

Modify menu: Lengthen

Command line:  lengthen

Select an object or [DElta/Percent/Total/DYnamic]:  Select one object or enter an option

bart

mensen met handgreepjes worden grips bedoeld
in nederland wordt deze naam ook regelmatig gebruikt.
(uit de aanvullende verklaring is dit toch ook volkomen duidelijk lijkt mij.)

uit de help

Grips zijn kleine vakjes die op strategische punten op de objecten verschijnen die u met een aanwijzer hebt geselecteerd. U kunt deze grips verslepen om bewerkingen uit te voeren.

Met grips kunt u objecten selecteren en daarnaast opdrachten selecteren waardoor u objecten sneller kunt bewerken. Als de grips zijn geactiveerd, kunt u de gewenste objecten selecteren voordat u een opdracht geeft en vervolgens kunt u de objecten bewerken met de aanwijzer

Dus nu is de vraag weet iemand of er een nieuwe systeemvariabele is geintrodiseerd voor de grips (handgreepjes) in acad 2006 ?
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Nic

Dank U Bart voor de omzetting van mijn mischien kunstelige verwoording naar een degelijke verwoording.Ik nam Gene zijn opmerking absolut niet kwalijk als ik naar het uur van zijn reactie keek(8 uur 's morgens en dan nog op zondag)sommige mensen hebben nu éénmaal een ochtendhumeur en dit zeker op een zondagmorgen.Maar ik wil iedereen toch bedanken voor de reacties op mijn mischien domme en kunstelige verwoorde vragen.Daar heeft een nog niet volleerde autocad gebruiker enorm veel steun aan!!!Dus Thx !!!!!!!

Leon

Dat  je met je grips de absolute lengte van de lijn kan opgeven dat lijkt me onwaarschijnlijk. Maar er is wel iets veranderd bij de grips.

Wanneer dynamic input aanstaat en je verplaatst een grippoint door de afstand in te typen dan wordt de lijn langer met de opgegeven lengte maar hij blijft onder dezelfde hoek lopen (netzo als wanneer je een lijn verlengt met het commando Lengthen).

Als Dynamic input niet aanstaat en je verplaatst een grippoint dan verplaatst het punt over de opgegeven afstand in de richting waar je muis staat. Dan werkt het dus nog netzo als vroeger.

cadtools@gmail.com

HEE !! .. dat klinkt als een handige verbetering!
Ik werk zelf nog in 2004 veel met mijn eigen geschreven afkortingen in mijn opstart VLX routines.

lde : command "lenghten" "delta"
lto : command "lenghten" "total"
ldy : command "lenghten" "dynamic"
lpe : command "lenghten" "percentage"

Ik denk niet dat ik ze zo verleer te gebruiken (ingesleten gebruik) maar toch.. :)

Joop

Leon schrijft:
CiteerWanneer dynamic input aanstaat en je verplaatst een grippoint door de afstand in te typen dan wordt de lijn langer met de opgegeven lengte maar hij blijft onder dezelfde hoek lopen (netzo als wanneer je een lijn verlengt met het commando Lengthen).

Als Dynamic input niet aanstaat en je verplaatst een grippoint dan verplaatst het punt over de opgegeven afstand in de richting waar je muis staat. Dan werkt het dus nog netzo als vroeger.

Maar dit ik al een eeuwigheid door ortho aan of uit te zetten.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

cadtools@gmail.com

Ja maar Ortho werkt alleen in je assenstelsel (2 richtingen)
niet in de richting van de lijn, niet bij arcs.
Is toch echt iets anders  :cry:

FastFiber