FastFiber

Nieuw softwareprogramma voor binnenschrijnwerk?

Gestart door tommy936, do 16 02 2012, 10:34:06

Vorige topic - Volgende topic

tommy936

Ik ben student en doe momenteel stage bij een hout werkend bedrijf. Ze tekenen nu nog al hun binnenschrijnwerk lijn per lijn in autocad. hier maken ze dan nog handmatig zaaglijsten van.

IK moet een nieuw tekenpakket introduceren in het bedrijf waar je binnenschrijnwerk (binnendeuren, wanden,...) kan tekenen en waaruit kortlijsten, stuklijsten,.....ed worden uit gegenereerd.

Het is voornamelijk tekenen in 2D. en ze gebruiken steeds dezelfde profielen, afrondingen, ed..

Werken met VBA en lisp in autocad zagen ze niet zo goed zitten.

Weet iemand van jullie een goed programma??

mvg

julien

Hier wordt er gewerkt met IMOS, een schil rond autocad. Persoonlijk ben ik er geen al te grote fan van, maar ken niets beter.

tommy936

Ik was tijdens opzoekwerk op internet "imos" ook al tegen gekomen, maar je kon er nergens een proefversie van downloaden.

Momenteel probeer ik "revit structure" de proefversie uit. Iemand ervaring hiermee?

toch bedankt voor je commentaar ;-)

mvg

julien

imos wordt verdeeld door Vens & Thiers, misschien kunnen zij je een proef versie bezorgen?
http://www.klikla.nl/index1.asp?menuId=2#/products/

Is Revit Structure niet meer voor ruwbouw?

tommy936

bedankt voor de link. ik ga direct een e-mail sturen.

Ik heb veel verstand van autocad, maar van de andere software heb ik weinig kennis, dus dat zou ik niet weten.

mvg

tommy936

Maar is "IMOS" niet meer iets dat gebruikt wordt plaatmateriaal i.p.v. massief binnenschrijnwerk????

julien

Ikzelf gebruik het ook niet, 't zijn de collega's hier die het gebruiken.
Zij maken zo goed als enkel meubels uit plaatmateriaal, dus je zou wel eens gelijk kunnen hebben.

joericad

Hoi Hier heb ik een leuk programma voor gezien ooit kd max.
Zeer snel maatkast uittekenen en dwg export van de panelen.
Leuke extra is dat je zeer foto realistisch kan gaan afrenderen.