FastFiber

hoe werk aangeleverd

Gestart door Bmad, zo 20 11 2011, 22:48:08

Vorige topic - Volgende topic

Bmad

Ik vroeg mij af hoe jullie je werk aangeleverd krijgen  :?: :?:
en is het mogelijk daar een voorbeeldje van te zien  :?: :?:

m.v.g.
Bmad

julien

Dat verschilt enorm.
Soms is dat op papier, soms als .jpg, soms als .pdf, soms een ingescande schets, soms een heel basic dwg, soms een CD-rom vol met alle mogelijke plannen van een gebouwencomplex (terwijl ik toekom met een plan van 1 ruimte), soms...

starsky

Ligt er aan in welke discipline je tekent..

Ik teken zelf civiel en wil minstens een digitale ondergrond, met de rest red ik me wel

Bmad

volgens mij heb ik mijn vraag niet helemaal goed gesteld  :?

het gaat me niet zo zeer over het medium waar op het wordt aangeleverd, als wel wat wordt er aangeleverd.
B.v. : schetsje met of zonder maten?
        uitgewerkte tekening die je digitaal moet uit werken?
        doe maar wat als het maar aan de volgende eisen voldoet..... ?

zoiets bedoel ik
Hoop dat het nu wat duidelijker is.

Met vriendelijke groet
Bmad

julien

Andere vraag, zo goed als hetzelfde antwoord.  :mrgreen:
Soms krijgen we een schets zonder maten of aanwijzingen met de opdracht 'dit hebben we nodig'
Soms krijgen we enkel mondeling te horen dat ze iets moois gevonden hebben en dat we iets gelijkaardigs mogen maken voor hen.
Soms krijgen we een 100% afgelijnde vraag.
...

starsky

Maakt toch niet zoveel uit wat er aangeleverd word? Als je maar weet wat je moet doen..

Bmad

ik wil als straks mijn cursus helemaal is afgerond misschien wel voor mijzelf beginnen.
En vroeg mij dus af hoe en wat je dan aangeleverd krijgt :vraagteken:
Vandaar mijn vraag want ik heb er nu helemaal geen idee van  :cry:

Met vriendelijke groet
Bmad

julien

Als je voor jezelf begint zullen de meeste klanten éénmanszaken en particulieren zijn.
Je zal dan zowat het hele gamma aan mogelijkheden ontvagen. Particulieren die een plan van nonkel bompa geven dat al verschillende copies van copies zijn en half afgewerkte professionele plannen van anderen.

IDGS

Wij krijgen meestal een vlugge schets afgeleverd van het situatieschema.
Meestal slechts enkele maten.
In functie van het situatieschema tekenen wij dan ook een eendraadschema uit
Idgs uw partner in het uittekenen van knx domotica en elektrische schema's.

Stef

Werk kan op verschillende manieren aangeleverd worden en vaak is het zo dat als je even doorvraagt je van een alleen schets naar een digitaal bestand in CAD kunt gaan. Mijn eerste vraag is dan ook altijd hebben jullie tekeningen en hebben jullie deze ook digitaal

FastFiber