FastFiber

Raar tekentje

Gestart door Alround, vr 28 10 2011, 16:10:19

Vorige topic - Volgende topic

Alround

Goeiemiddag.

Sinds ik een nieuwe .dwg bestand heb gekregen voor me stage die ik moet aanpassen, sluit ik steeds op iets wat ik nog nooit eerder heb gezien bij een tekening.

Het gaat om het blauwe geval naast me kruis muis. Ik krijg dat dingetje alleen als ik de muis op een Polyline houd. Alleen het rare is, ik hou vaker me muis op een Polyline en dan krijg ik het niet. Vandaag is de 1e keer dat ik het zie.

Bij geen 1 .dwg bestand is het, maar bij deze wel. Ik heb toen wat geprobeerd met wat commando's met weinig succes. Ik weet nu wel waarmee ik het uitzet voor een deel. Maar het gaat nooit helemaal weg.

(Rood omcirkelt, daar heeft het mee te maken)

Nu is mijn vraag, hoe komt dit in AutoCAD? Want ik heb gecheckt bij andere tekeningen en daar zit het nu ook ineens in.
En hoe kom ik hier weer vanaf waardoor het voorgoed weg is en nooit meer zie?

Bvd, Johnnie.

julien

Dat is een tekentje van een parametrische constraint.
Daarmee kan je objecten parametrisch vast zetten.

Alround

En hoe haal ik dat er voor altijd uit? Want zelfs wanneer ik een nieuwe lijn teken krijg ik dat en daar wil ik wel van af.

Reimer

Ik heb dit tekentje ook eens in mijn beeld gehad. Volgens mij wordt deze ingesteld met de sneltoetsen Shift+F1 t/m Shift+F4. Ik weet niet meer wat deze functie doet. Je kunt via CUI nakijken welk commando er achter de sneltoets hangt.
Ik heb momenteel geen acad2012 ter beschikking en kan het dus niet voor je opzoeken.

Reimer

Alround

Shift + F1,2,3 of 4 werkt niet. Ik krijg dan iets anders namelijk een kubus naast de muis.
En als ik Shift F1 doe, dan krijg ik dit. ''Enter new value for SUBOBJSELECTIONMODE <0>: 0''

En met CUI heb ik even gekeken, maar ik kan het niet vinden. Misschien kijk ik dan niet goed, maar ik kon het niet vinden.

hulpje

Zou ook nog te maken kunnen hebben met Selection Cycling.

Dit zet je eventueel uit met Ctrl + W.
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Reimer

Dan moet ik toch met Julien mee gaan. Maar wat is de makkelijkste manier om de parametrische eigenschappen te verwijderen?

Reimer.

hulpje

Met DELCONSTRAINT verwijder je toegekende constraints.
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Alround

Ik moet zeggen dat ik het al een tijdje niet ben tegen gekomen. Ik heb in de instelling op reset gedrukt. Sindsdien niet meer gezien dus ik denk dat het nu weg is.

FastFiber