FastFiber

Bepaalde lagen kan ik niet verwijderen? [Opgelost]

Gestart door MK90, do 27 10 2011, 13:42:05

Vorige topic - Volgende topic

MK90

Goedenmiddag,

Ik heb een vraag met betrekking tot lagen. Wij tekenen (zoals vele anderen) met standaard lagen.

Door bepaalde elementen uit andere tekeningen zoals die van subcontractors te kopieren, krijgen we
lagen in onze tekening die we er eigenlijk niet in willen hebben. Logisch dat dit gebeurd. Wat we zo nu en dan doen is met de handige layer translator (waar ik gek op ben) de lagen omzetten naar onze standaard.

Als je dit een beetje bijhoudt is dit prima te doen. Maar we hebben nu bepaalde lagen in onze tekening die ik er niet uit krijg met de layer translator. Het zijn mechanical lagen. Ze heten bijvoorbeeld: AM_01  Na nader onderzoek, bleek dat we ook niet kunnen selecteren... Ze zijn niet bevroren oid... Zie ik iets over het hoofd? Hoe krijg ik deze lagen uit mijn tekening?

Ik mag de tekening helaas niet hier plaatsen.
Wij tekenen met AutoCAD 2011 Mechanical en AutoCAD 2012 Mechanical.

Alvast bedankt,

Marcel

hulpje

Marcel,

Probeer het commando LAYDEL eens, hiermee kan je (in standaard AutoCAD) lagen definitief weggooien.

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

bart

Als je delete all doet zijn de lagen dan daarna wel te verwijden ?
(wel eerst even de tekening onder een andere naam opslaan )

zo niet mag je dan wat daarna overblijft wel plaatsen (dat is immers een lege tekening)
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

EddyBeerke

Citaat van: MK90 op do 27 10 2011, 13:42:05
... die ik er niet uit krijg met de layer translator.
...

Misschien moet je alleen purgen?
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

MK90

Heb al gepurged, en ge-audit. Zal Laydel proberen, en anders alles verwijderen en alleen die bepaalde delen posten.

H@rm

Ten eerste misschien een heel overbodige opmerking: Is de bewuste layer niet jouw current layer?  :oops:

Wat ik vervolgens nog wel doe is:
-Alle layer aan/ thaw/ unlock
-erase select all (intypen)
-deselecteer dmv window al het zichtbare
-enter
-purge

Er zijn soms elementen die je niet kunt selecteren door ze aan te prikken maar wel met select all.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

WdeCroon

Als ik tekeningen aangeleverd krijg van bijvoorbeeld architecten zitten er vaak "rasterimages" in. Deze zijn niet gewoon te selecteren omdat ze niet worden weergegeven. Ze kunnen worden weergeven door de volgende reeks commando's "wipeout" - "frames" - "on". Er verschijnen nu lege vierkanten in de tekening met als naam "rasterimage" als je deze selecteert. Deze willen het verwijderen van lagen wel eens tegenhouden.

"Laydel" is erg effectief, maar let er wel op dat de gehele laag inclusief inhoud wordt verwijdert.

MK90

Sorry voor de late reactie.

Het is inmiddels opgelost, op een andere pc waren deze items gewoon te selecteren en te verwijderen.
Is wel op een pc met AutoCAD 2011 Mech. ipv 2012 mech. maar toch gelukt.

Bedankt voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet,

Marcel