yoin

MK90

Goedemorgen,

Ik heb gezocht op het forum, maar ik kan nergens vinden hoe ik met een .lsp bestand om moet gaan.
Zo zou ik dat BaBe wel eens willen gebruiken, of Superpurge.lsp  Maar moet ik het in mijn AutoCAD venster slepen als een script?

Of heb ik niet goed genoeg gezocht? Ben een leek op het gebied van .lsp

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Marcel

Ps: Ik gebruik AutoCAD2012

Reimer

Een lisproutine kun je op meerdere manieren laden.

1) Sleep het bestand vanuit de verkenner in jouw tekening. De routine wordt dan eenmalig in de actieve tekening geladen.
2) Start APplication load en laad jouw routine. Net als bij optie 1 is de routine eenmalig geladen in de actieve tekening.
3) Start APplication load en voeg jouw routine toe aan de Startup Suite (het koffertje rechtsonder). De lisproutine wordt automatisch geladen bij iedere tekening die geopend wordt. Je kunt lisproutines gewoon naar het koffertje slepen vanuit de verkenner.

Bij BaBe is een handleiding meegeleverd, deze is naar mijn idee zeer duidelijk en compleet.
Mocht je nog vragen hebben dan horen we het wel.

Reimer

MK90

Ik heb de wisselblock.lsp gedownload van dit forum, toen heb ik hem in het koffertje gesleept zoals je zei... Maar hoe gebruik ik het nu? Ik kan het niet typen zoals een ander commando toch?

Reimer

Een lisproutine is wel te starten vanaf de commandoregel door het juiste commando in te typen. Soms wordt in de routine een regel opgenomen die tijdens het laden een melding geeft van het commando waarmee de routine gestart kan worden. Als dit niet het geval is kun je in het tekstbestand van de lisproutine zelf zoeken naar de term (defun c:...). Dit is namelijk de definitie van het commando dat je in moet typen.
Ik heb wisselblock.lsp net ook even opgezocht, op regel 27 staat (defun C:Main (/). Gebruik dus het commando MAIN om te starten. Heb je ook gelezen dat je DosLib moet laden?

Reimer

MK90

Nee dat had ik niet gelezen sorry, hoe doe ik dat? Ben echt een leek op dit gebied. Toch bedankt voor de hulp!

Reimer

Op de volgende pagina kun je de juiste doslib downloaden:
http://download.rhino3d.com/download.asp?id=doslib

In autocad kun je deze laden met APplication load, net als de lisproutines.

Reimer

FastFiber