FastFiber

lijntype "af te breken"

Gestart door Cad_user86, di 20 09 2011, 10:10:23

Vorige topic - Volgende topic

Cad_user86

hallo allemaal,

Weet iemand of er ergens vastgelegd is welke linetype je moet gebruiken om iets aan te duiden als "tot hier af te breken"?
Ik heb een bestaande wand die ik dien te verlagen, dus deels af te breken. Omdat ik al gebruik maak van dash-dot lijnen als aslijn, en streeplijnen als "aanwezig, maar verboren (zoals bv de vloer achter deze wand), kan ik deze niet meer toepassen.

Ik kan natuurlijk ook nog uit massa's andere types kiezen (kort lijntje, lang lijntje) maar ik vroeg me af of er ergens iets staat vastgelegd welke gebruikt dient te worden?

Alvast bedankt

Cad_user86

EddyBeerke

Ik gebruik vaak voor een zaaglijn de "ZIGZAG /\/\/\/\/\/\/\"
Je kunt er ook voor kiezen om de linetypescale aan te passen van de lijn zodat het er toch anders uitziet.
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

jimpie

in deze situatie arceer ik het gedeelte dat dient afgebroken te worden en deze arcering mee in legende te zetten, zodat het voor iedereen duidelijk is.

JMD

Ik ben gewend om afbreeklijnen in streep-stip lijnen (dashdot) te tekenen. Ik heb dit ooit langs zien komen als eis alleen ik kan niet meer vinden waar. Verder gemengde streep lijn (center) voor aslijnen. En de onzichtbare delen in streep lijnen (dashed); dit kom ik bij verschillende bedrijven tegen, ik heb echter nog niet gezien dat iemand voor onzichtbare delen streep-stip gebruikt. Misschien moet je dat aanpassen!?

Groet JMD

Cad_user86

Bedankt voor de reactie.
JMD: dash-dot gebruik ik niet voor de onzichtbare delen, maar voor de aslijnen. Dit is standaard bij on s bedrijf.
Verborgen delen teken ik in streeplijn.

Voorlopig gebruik ik voor afbraaklijn gewoon een Dot-lijn, dus puntjes.
Dit is subtiel aanwezig, maar overheerst de tekening zeker niet. (bestaande toestand tekening)

Cad_USer86

Jon Tampon

Ik weet niet of dit iets handig is maar soms gebruik ik om iets af te breken

Express > Draw > Break-line Symbol

en ik zou dit symbool dan in jou dash-dot lijnen (zoals jou aslijn) tekenen
Windows 8.1 (64 bit)
AutoCAD Mechanical 2016 - English SP1

yoin