yoin

Cad_user86

Hoi allemaal,

ik heb mezelf een stuk gevelbekleding als dynamic block aangemaakt met een strecht en rotate action.
Als ik echter het block rotate en vervolgens stretch d.m.v. de grippunten, krijg ik totaal een andere vorm dan wat ik heb als gevelbekleding.
Ik wil gewoon dat mijn "figuur" hetzelfde blijft, maar dat ik het wel kan stretchen en rotaten zonder de vorm te veranderen (maar dus enkel wel de lengte).

In bijlage mijn block.

hulpje

Dag Cad_user86,

Je moet de onderdelen van je stretch actie nog opnemen in de selectie van je rotatie actie.
Daarmee los je je probleem op.

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Cad_user86

Euhm, ik dacht dat ik dat al had gedaan  :roll:

Ik open block editor> dubbel clock op "ROTATE" en selecteer dan alles.
Wat doe ik nog fout?

jimpie

hierbij heb ik je block aangepast zodat deze niet vervormt

ik hab alle parameters verwijderd,stretch toegevoegd nadien rotate action aangehangen.

zou het misschien kunnen dat je eerst de rotate actie hebt toegevoegd en nadien de stretch action.

Cad_user86

H@rm

Cad_user86,

Mijn ervaring met rotate actie in een dynamic block is dat het (bijna) nooit doet wat je wilt. Helemaal als je je compolete block wilt draaien. Mijn advies is dan ook: Verwijder het rotate commando uit het dynamic block en draai je block met het rotate commando van ACAD zelf.

Tenzij je een bepaald onderdeel van je block wilt draaien. Doen moet je het rotate commando als laatste aan je Dyn.block toevoegen en  er voor zorgen dat je alle actions mee selecterrd die betrekking hebben op het onderdeel dat je wilt draaien.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

EddyBeerke

Je moet even bij de rotate action een nieuwe selectie maken met een crossing incl. de distance v/d stretch..
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

hulpje

Ik heb nog een keer gekeken en mijn oplossing was idd. niet goed.
Ik heb de stretch actie verwijderd uit de rotatie selectie, daarna werkte je block wel naar behoren.
Excuses voor de foute informatie!

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

FastFiber