FastFiber

Nummers in zelfde layer als attribuut.

Gestart door designer68, wo 04 05 2011, 19:17:03

Vorige topic - Volgende topic

designer68

Ik heb een dwg bijgevoegd met putten erin (blocks).
deze blocks bevatten het nr dat er naast staat.
Is het mogelijk om deze nummers via een routine in dezelfde layer als het attribuut te krijgen, dat ik ze daarna door ze te verzamelen kan omkleuren?
De regenwaterputten bevatten het nummer in het attribuut van het fysieke nummer dat er naast staat en voor de vuilwaterputten geldt hetzelfde.

Of als dit niet kan zou ik een dataextract kunnen maken van bijv. eerst de regenwaterputten en dan krijg ik de bijbehorende nummers te zien en die in een routine kunnen plaatsen die ze in een layer of kleur zet?
---------------------------------------------------
Ik ben wat verder gaan stoeien, het lukt me een export te maken naar txt en die weer te importeren na de nummers wat aangepast te hebben.
Ik zou er al uit zijn als ik de TAG KNOOPNAAM uit de blocks kan laten zien in de tekening naast het block.
Dus een label van de value van elke KNOOPNAAM naast zijn eigen block.
Hoe kan ik dit doen?
----------------------------------------------------
Is ook gelukt, wat gevonden via google.
Attdisp op on gezet en nu geeft hij het in de tekening.

Dus al met al flink opgeschoten.

Enige is dat hij nog niet wil exploderen en de tekst behouden.

Moeilijk hoor.

HofCAD

Citaat van: designer68 op wo 04 05 2011, 19:17:03

Is het mogelijk om deze nummers via een routine :roll: :roll: :roll: in dezelfde layer als het attribuut te krijgen, dat ik ze daarna door ze te verzamelen kan omkleuren?

Enige is dat hij nog niet wil exploderen en de tekst behouden.
Beste Designer68,

Een routine slaat toch op een AutoLISP, VBA of bijv. een Dot Net oplossing. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Het is toch echt jammer dat ze daarvoor geen speciale boards voor hebben
uitgevonden. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Als je echt wil exploderen en de attribuut waarden behouden, gebruik
dan het Express tool commando BURST.

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI.

PS Lijkt dit er niet op: http://www.cadsite.be/smf/index.php?topic=4719.0
ACADcadabra

designer68

Hallo HofCAD

Ik weet dat een routine een autolisp, VBA of evt een scr betreft, momenteel lukt het om de nummers erbij te plaatsen hoor.
Ik doe het nu gewoon via het label van het attribuut visible te zetten in de tekening.
Dus tot zover is het gelukt.
Burst explodeert mijn tekst en dan krijg ik de value niet meer te zien van de putnummers, maar puur de invoervelden sectienaam en knoopnaam.Ik doe dat nu via express tools en dan convert attribute to text.
Dat werkt goed. Nu moet voor elk gebied binnen onze gemeente een voorloopnummer in de text gezet worden, bijv 11_ en een ander gebied 58_.
Na textout kan ik het tekstbestand met nummers inlezen in excel en in kolom B heb ik dan de nummers onder elkaar staan.Ik moet nog even op zoek naar de mogelijkheid om binnen excel de hele kolom te voorzien van voorloper 11_. Daarna zou ik het kunnen importeren en is het ook klaar.

HofCAD

Citaat van: HofCAD op do 05 05 2011, 16:24:21
Beste Designer68,

Een routine slaat toch op een AutoLISP, VBA of bijv. een Dot Net oplossing. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Het is toch echt jammer dat ze daarvoor geen speciale boards voor hebben
uitgevonden. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Als je echt wil exploderen en de attribuut waarden behouden, gebruik
dan het Express tool commando BURST.

PS Lijkt dit er niet op: http://www.cadsite.be/smf/index.php?topic=4719.0
Citaat van: designer68 op do 05 05 2011, 21:49:11
Hallo HofCAD

Ik weet dat een routine een autolisp, VBA of evt een scr betreft, momenteel lukt het om de nummers erbij te plaatsen hoor.
Ik doe het nu gewoon via het label van het attribuut visible te zetten in de tekening.
Dus tot zover is het gelukt.
Burst explodeert mijn tekst en dan krijg ik de value niet meer te zien van de putnummers, maar puur de invoervelden sectienaam en knoopnaam.Ik doe dat nu via express tools en dan convert attribute to text.
Dat werkt goed. Nu moet voor elk gebied binnen onze gemeente een voorloopnummer in de text gezet worden, bijv 11_ en een ander gebied 58_.
Na textout kan ik het tekstbestand met nummers inlezen in excel en in kolom B heb ik dan de nummers onder elkaar staan.Ik moet nog even op zoek naar de mogelijkheid om binnen excel de hele kolom te voorzien van voorloper 11_. Daarna zou ik het kunnen importeren en is het ook klaar.

Beste Designer68,

Je schrijft 'Burst explodeert mijn tekst' met welke AutoCAD versie werk je dan? :roll: :roll: :roll: :roll:
Want tot en met AutoCAD 2011 kon je met het Express tool commando BURST alleen maar blocks
selecteren en werden eventuele attribuut waarden omgezet naar text entiteiten.
Het gaat toch over de blocks 'rwaput' en 'dwaput' en na het commando BURST
op de twee uiterst links krijg ik bij het block 'rwaput' de teksten 'Delftlanden' en '526'
en bij het block 'dwaput' de teksten 'Delftlanden' en '561'.
Ik heb binnen dit topic nooit eerder het commando EXPLODE genoemd, :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
want dan krijg je wel de Tags (SECTIENAAM en KNOOPNAAM) te zien.
Je schrijft verder 'Ik doe dat nu via express tools en dan convert attribute to text'
en ik ben nu heel erg benieuwd hoe de naam van dat commando is.

PS Ik ben blond. :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
ACADcadabra

HofCAD

Beste Designer68,

Weet je trouwens dat de blocks 'rwaput' en 'dwaput' in je test.dwg niet gesynchroniseerd zijn?
Is dit een van een grapjas?

ACADcadabra

FastFiber