yoin

pedder

Hallo,

Ik heb een opdracht gekregen om een dynamic block te maken van een raam.
Dit raam bevat: het buitenaanzicht en de  bijhorende doorsnedes.
De opdracht was om het raam dynamisch te maken, dus meerbepaald dat je het raam kunt veranderen van afmetingen met doorsnedes die ook mee veranderen tesamen met het raam. Maar ook moest ervoor gezorgd worden dat je kan kiezen tussen een dubbele beglazing en een 3 dubbele beglazing.
Het is bijna klaar maar het enige probleem dat er nog inzit is dat de aanduiding van de draairichting van het raam (in streeplijn op de tekening) niet op een correcte manier wordt mee uitgetrokken in de "stretch functie".
Hij behoud steeds de originele aanknopingspunten van die streeplijnen, en je krijgt dus een rare vorm van die streeplijnen wanneer je het raam uitrekt.

Spijtig genoeg is de tekening te groot om in bijlage te zetten, maar ik heb enkele screenshots ter verduidelijking
Indien iemand mij met dit probleem kan helpen, hartelijk dank!

Grtz...

hulpje

Dag Pedder,

Stuur de tekening maar per e-mail naar mij toe, dan zal ik even de nodige aanpassingen doen!
Daarna zal ik je verklaren waar het mogelijk mis ging.

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

pedder

Citaat van: hulpje op do 24 03 2011, 07:52:53
Dag Pedder,

Stuur de tekening maar per e-mail naar mij toe, dan zal ik even de nodige aanpassingen doen!
Daarna zal ik je verklaren waar het mogelijk mis ging.

Richard

Hallo,

Bedankt voor je reactie!
Maar hoe kan ik je die tekening best doorsturen?
Bij "persoonlijk bericht" kan ik niets bijvoegen...
En je e-mail is onzichtbaar gemaakt... Moet ik je dan eerst aan mijn vriendenlijst toevoegen om het te kunnen zien?
Met welke versie werk je van autocad? 2008? 2010? ... dan kan ik het op het juiste formaat opslaan.

Grtz...

Jon Tampon

Citaat van: pedder op wo 23 03 2011, 17:23:20
Spijtig genoeg is de tekening te groot om in bijlage te zetten, ...

Ken je al ''purge" ?
Met deze functie haal je de overbodige zaken uit je tekening, wat deze doet verkleinen qwa grootte, misschien valt ze dan wel juist onder de uploadlimiet..
Windows 8.1 (64 bit)
AutoCAD Mechanical 2016 - English SP1

pedder

Citaat van: Jon Tampon op do 24 03 2011, 12:22:00
Ken je al ''purge" ?
Met deze functie haal je de overbodige zaken uit je tekening, wat deze doet verkleinen qwa grootte, misschien valt ze dan wel juist onder de uploadlimiet..

Ik ken iderdaad de functie "purge", maar ik vrees dat het met die functie nog niet inorde zal zijn.
De grootte ligt ver boven de limiet.

Grtz.

hulpje

Pedder,

Ik heb jouw een PB gestuurd!

EDIT: Ik werk met AutoCAD 2011.

Richard

pedder

Citaat van: hulpje op do 24 03 2011, 13:20:46
Pedder,

Ik heb jouw een PB gestuurd!

EDIT: Ik werk met AutoCAD 2011.

Richard

Hallo,

Normaal zou je nu de tekening ontvangen moeten hebben.

Grtz...
Pedder

hulpje

Hoi Pedder,
Jouw probleem is niet op te lossen in 1 actie.
Daarom heb ik een 2e stretch actie toegevoegd en je 1e stretch actie een beetje aangepast.
Je rechtsdraaiende ramen zijn nu goed, je zal zelf even de links draaiende ramen moeten doen.
In bijgevoegd printscreen zie je wat ik gedaan heb.
De crossing polygon van je 1e stretch actie heb ik iets omhoog gebrachte en de 2e stretch actie brengt de "punt" terug naar het midden.

pedder

Citaat van: hulpje op vr 25 03 2011, 08:11:30
Hoi Pedder,
Jouw probleem is niet op te lossen in 1 actie.
Daarom heb ik een 2e stretch actie toegevoegd en je 1e stretch actie een beetje aangepast.
Je rechtsdraaiende ramen zijn nu goed, je zal zelf even de links draaiende ramen moeten doen.
In bijgevoegd printscreen zie je wat ik gedaan heb.
De crossing polygon van je 1e stretch actie heb ik iets omhoog gebrachte en de 2e stretch actie brengt de "punt" terug naar het midden.

Nogmaals dank voor voor de hulp hulpje!

FastFiber