FastFiber

probleem met plotter HP DesignJet 650C

Gestart door PLiénard, ma 14 03 2011, 18:15:00

Vorige topic - Volgende topic

PLiénard

Sinds ik van AutoCad 2000 overgeschakeld ben naar AutoCad LT2011 kan ik niet meer plotten via mijn HP Designjet 650C plotter. Een A4 print lukt nog wel via een andere printer: HP Deskjet 4260.
Mijn pc werkt op windows XP.
Ik doorloop de gebruikelijke procedure, d.w.z. een layout aanmaken en via het plot-icoon het plotten starten nadat ik de correcte plotter heb aangevinkt.
Hoe moet ik dit probleem oplossen?

julien

Waarschijnlijk is de driver niet meer geschikt voor deze autocad versie.

Sinds (ik denk) versie 2010 kan je niet meer plotten via HEIDI drivers, ik veronderstel dat jouw driver hier gebruik van maakt. Ik stel dus voor een recente driver te zoeken en dit eens te proberen. Desnoods zoek je een moderne HP plotter met ongeveer dezelfde configuratie als de jouwe, zo hebben wij onze oude OCE en HP plotters weer aan de praat gekregen.

PLiénard

Na veel zoekwerk, informatie aanvragen gedaan bij HP en plotter verkopers (die me allemaal aanraden om een nieuwe plotter te kopen!), heeft een bevriende AutoCad gebruiker in een paar minuutjes mijn plotter aan de praat gekregen. Had niets met drivers of wat dan ook te maken. Er moest enkel een correcte poort worden ingesteld! Deze actie heeft me vele Euro's bespaard!