FastFiber

info over Chief Architect Architectural Home Designer

Gestart door den_chuck, di 31 08 2010, 21:53:20

Vorige topic - Volgende topic

den_chuck

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een programma om 3D inrichtingen te maken.
Nu heb ik een programma gevonden, Chief Architect Architectural Home Designer.
Hier zijn er verschillende prijzen in van $50 tot +/- $400.
Nu vind ik die van $199 wel intressant.
Hier kan je een 2D tekening maken, je hebt dan ook een 3D.
Ook kan je hier keukens en badkamers mee ontwerpen.
Hier wil ik graag onze eigen woning mee gaan uittekenen, onze keuken en badkamer mee ontwerpen enz.
Wie heeft er kennis van dit tekenprogramma? En weet hier de voor en nadelen van?
Voor mijn job werk ik ook met AutoCAD 2010 en met 20-20 (om keukens & badkamermeubels mee te ontwerpen) en WidooCa (om de keukens en badkamermeubels in te geven in de CNC).
Thuis werk ik met AutoCAD 2009 en Google SketchUp 7.
Toekomst gericht zou ik graag een bijberoep hebben als tekenaar/ontwerper .
Ik heb van Chief Architect Architectural Home Designer wel alle filmpjes, die op hun website, staan gezien.
Je kan er zelf de tuin een beetje met aanplanten. Maar ik hoop dat er iemand deze software kent en weet of dit een geschikte software is om als beginnende (in de toekomst) zelfstandige mee te werken!
De meeste programma's kosten onmiddellijk veel geld voor als hobby te gebruiken (wat ik om te beginnen wil doen).
Alvast bedankt!

Hier vind je de site waar ik deze software gevonden heb
http://www.homedesignersoftware.com/products/architecturalhomedesigner/

den_chuck

Reimer

Blijkbaar niet, ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord (ook niet zo vreemd, ik werk in de infra  :D).

Reimer

den_chuck

Citaat van: Reimer op zo 05 09 2010, 09:58:52
Blijkbaar niet, ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord (ook niet zo vreemd, ik werk in de infra  :D).

Reimer

Blijkbaar word deze software veel in Amerika gebruikt.
In het begin wil ik deze testen van $199 en als dit echt een prima software is
ga ik naar die van $495 (Chief Architect Home Designer Pro 9.0)
Deze kan nog net iets meer en als ik dan mijn bijberoep start is deze nog beter.
Alleen is het nu enkel om te testen.
Jammer genoeg vind ik nergens (Nederlandse info hierover of mensen met ervaring hierin)

Misschien is het intresant, wanneer ik deze gebuik , hier een topic over te houden waarin ik mijn ervaring kan vertellen en eventueel andere hier ook mee verder helpen!

EddyBeerke

Is er dan geen a der forum waar je ervaringen kunt lezen, eventueel in engels?
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

julien

Als ik kijk naar de screenshots ben ik toch niet overtuigd...
Ik heb al veel mooiere dingen gezien van even goedkope software.

den_chuck

Citaat van: julien op ma 06 09 2010, 08:51:12
Als ik kijk naar de screenshots ben ik toch niet overtuigd...
Ik heb al veel mooiere dingen gezien van even goedkope software.

Waar je ook woningen en inriichting zoals keukens en badkamers mee kan ontwerpen?
Kan jij mij hier in verder helpen welke sofware dit is?
Alvast bedankt!

@ Eddy
ik ben al enkele dagen aan het zoeken naar iets maar ik vind nergens meer info ook niet in het engels,
wanneer ik info vind of op een forum kom verwijst alles steeds naar de bekende website.

Fien

Weet je inmiddels iets meer over Chief Architect? Ik werk er ook mee, maar heb zelf ook nog een aantal vragen over dingen die niet willen lukken (het licht bijvoorbeeld).
Zou graag horen wie er meer met dit programma werkt, en wie mij eventueel een stapje verder kan helpen.
Aangezien het een Amerikaans programma is, vrees ik dat er niet veel mensen mee werken.

Alvast bedankt!
Fien

den_chuck

Citaat van: Fien op zo 20 02 2011, 19:30:58
Weet je inmiddels iets meer over Chief Architect? Ik werk er ook mee, maar heb zelf ook nog een aantal vragen over dingen die niet willen lukken (het licht bijvoorbeeld).
Zou graag horen wie er meer met dit programma werkt, en wie mij eventueel een stapje verder kan helpen.
Aangezien het een Amerikaans programma is, vrees ik dat er niet veel mensen mee werken.

Alvast bedankt!
Fien

Ik heb het aangekocht, maar ik moet zeggen dat ik nog niet veel mee gewerkt heb.
Dit omdat ik de pc van mijn werk mee naar huis kan nemen.
Ik zou er ook eens tijd moeten insteken om te zien hoe het net werkt!

FastFiber