FastFiber

Grafisch probleem autocad 2011

Gestart door Marc1201, wo 19 01 2011, 12:15:50

Vorige topic - Volgende topic

Marc1201

Allen,
Ben pas begonnen met avondschool autocad en heb me dan ook een versie op mijn pc gezet(2011)
Nu,wanneer ik deze opstart,heb ik grafische problemen.Wat bedoel ik hiermee...ipv je tekenblad(grid,werkruimte) ziet alles zwart.Wanneer ik dan met mijn muis beweeg is het precies of ik gom/veeg een "verflaag" zal ik maar zeggen weg.Als ik die zwarte laag "weggegomd" heb kan ik wel vrij normaal met autocad werken.Ook de ribbon laadt niet goed tot wanneer ik met de muis erover kom,dan komt hij er wel door.Kan dit een slechte grafische driver zijn?

Mvg,
Marc

jo-king

marc,

welkom op het forum, en in "de wereld van CAD"  :vreegoe:

eerste bedenkingen -> welke pc heb je? welke grafisch kaart, hoeveel geheugen, welke windows versie, en welke versie van autocad 2011 heb je? (student versie, LT, mechanical, architectural, legaal/illegaal?)

en heb je deze "correct" geïnstalleerd? (metric?)

mij lijkt het een "te zwak" systeem voor acad2011

de grafische driver updaten (commando 3DCONFIG -> check for updates) of enkele opties tweaken (manual tune) kan al wel oplossing bieden.  staat bij 3DCONFIG -> manual tune -> "enable hardware acceleration" aangevinkt?

het is altijd lastig om de "zwakke schakel" te vinden... succes
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Marc1201

Citaat van: jo-king op wo 19 01 2011, 12:31:42
marc,

welkom op het forum, en in "de wereld van CAD"  :vreegoe:

eerste bedenkingen -> welke pc heb je? welke grafisch kaart, hoeveel geheugen, welke windows versie, en welke versie van autocad 2011 heb je? (student versie, LT, mechanical, architectural, legaal/illegaal?)

en heb je deze "correct" geïnstalleerd? (metric?)

mij lijkt het een "te zwak" systeem voor acad2011

de grafische driver updaten (commando 3DCONFIG -> check for updates) of enkele opties tweaken (manual tune) kan al wel oplossing bieden.  staat bij 3DCONFIG -> manual tune -> "enable hardware acceleration" aangevinkt?

het is altijd lastig om de "zwakke schakel" te vinden... succes
Hey,bedankt !!
Ok,mijn fout...vergeten de specs van de pc te geven.Intel Q9550 quadcore cpu,4gb ram en een ATI radeon 4870(met 1gb ram).Zou zeker zwaar genoeg moeten zijn. :)Autocad draait op Windows  7 Ultimate X64.Autocad 2011 is een gedownloade versie(lees illegaal) maar ga een studentenversie aanschaffen als het me blijft bevallen.

jo-king

marc, alle begrip dat je zulk duur programma eerst wil "testen" alvorens aan te kopen, maar wist je dat je ook een 30 dagen test-versie legaal kan gebruiken?
(illegale versies hebben we niet zo graag op het forum)

om toch het probleem aan te kaarten:
heb je die instellingen getest / drivers geupdate?
stond je hardware acceleration aangevinkt?

zet je layerpalette eens uit (deze zorgt voor een zwakke performance)
LAYERDLGMODE op 0 en dan de layerpalette sluiten

zet ook eens je transparancy af
TRANSPARANCYDISPLAY op 0

welk CUI gebruik je? (type MENULOAD ) en welke cui-groups heb je ingeladen? dan cancel

CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller

julien

Soms werkt alles ook beter door net die hardware acceleratie uit te zetten.

Als student kost autocad toch niets? €0,0!
Waarom dan klooien met illegale rommel?  :shock:

Marc1201

Citaat van: jo-king op do 20 01 2011, 11:50:52
marc, alle begrip dat je zulk duur programma eerst wil "testen" alvorens aan te kopen, maar wist je dat je ook een 30 dagen test-versie legaal kan gebruiken?
(illegale versies hebben we niet zo graag op het forum)

om toch het probleem aan te kaarten:
heb je die instellingen getest / drivers geupdate?
stond je hardware acceleration aangevinkt?

zet je layerpalette eens uit (deze zorgt voor een zwakke performance)
LAYERDLGMODE op 0 en dan de layerpalette sluiten

zet ook eens je transparancy af
TRANSPARANCYDISPLAY op 0

welk CUI gebruik je? (type MENULOAD ) en welke cui-groups heb je ingeladen? dan cancel

Allen,
Heb me een educatieve versie aangeschaft,ongelimiteerd in tijd maar ook in deze versie blijft het grafische probleem.Drivers  proberen te updaten via autocad zelf,maar als ik ja klik gebeurt er op het eerste zicht niks.CUI staat op autocad classic als je dat bedoelt.Waar je de andere dingen vindt die je beschrijft weet ik niet(nog niet gevonden)

jo-king

Citaat van: Marc1201 op wo 26 01 2011, 14:44:48
Allen,
Heb me een educatieve versie aangeschaft,ongelimiteerd in tijd maar ook in deze versie blijft het grafische probleem.Drivers  proberen te updaten via autocad zelf,maar als ik ja klik gebeurt er op het eerste zicht niks.CUI staat op autocad classic als je dat bedoelt.Waar je de andere dingen vindt die je beschrijft weet ik niet(nog niet gevonden)

toppie! nu weten we inderdaad dat het niet aan "internet/cracks-rommel" ligt.

Het feit dat die drivers updaten niet lijkt te lukken, kan liggen aan je windows-profiel. probeer autocad eens te starten als Administrator (rechtermuis op autocad executable & "run as administrator") dan opnieuw de drivers proberen te updaten.
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller

Marc1201

Citaat van: jo-king op wo 26 01 2011, 15:37:56
toppie! nu weten we inderdaad dat het niet aan "internet/cracks-rommel" ligt.

Het feit dat die drivers updaten niet lijkt te lukken, kan liggen aan je windows-profiel. probeer autocad eens te starten als Administrator (rechtermuis op autocad executable & "run as administrator") dan opnieuw de drivers proberen te updaten.

Heb gedaan wat je zei en dan verteld autocad met dat de performance tuner up to date is.
Mijn probleem is beter zichtbaar in de bijlage.Wat ik al wel gemerkt heb is,wanneer ik omschakel van model naar layout en terug dat die "zwarte laag" weg is en ik gewoon kan werken.
Ander vraagje nog,wanneer ik die educatieve versie opstart krijg ik telkens een melding.(zie bijlage2) Is dit uit te schakelen?(is zeer irritant vindt ik)
Performance tuner log bijgevoegd...
Btw,waarom kan je eigenlijk alleen antwoorden met citaat?

HofCAD

Beste Marc,

Als je melding wilt laten verdwijnen bij de start van een nieuwe tekening dan kan dat.
Open een nieuwe tekening met bijv. Acadiso.dwt als template en save deze met
het commando SAVEAS als Acadiso.dwt in de default templates map.
Je overschrijft daarmee de oude Acadiso.dwt en omdat deze template nu een
educatieve versie is krijg je de melding niet meer.

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI.
ACADcadabra

Marc1201

Citaat van: HofCAD op wo 26 01 2011, 17:56:14
Beste Marc,

Als je melding wilt laten verdwijnen bij de start van een nieuwe tekening dan kan dat.
Open een nieuwe tekening met bijv. Acadiso.dwt als template en save deze met
het commando SAVEAS als Acadiso.dwt in de default templates map.
Je overschrijft daarmee de oude Acadiso.dwt en omdat deze template nu een
educatieve versie is krijg je de melding niet meer.

Gelukt,bedankt !!

HofCAD

Citaat van: Marc1201 op wo 26 01 2011, 17:14:56
Btw,waarom kan je eigenlijk alleen antwoorden met citaat?

Beste Marc,

Als je tekst quote selecteert, dan kan je toch met de rechter muisknop kiezen voor verwijderen. :mrgreen: :roll:

ACADcadabra

Marc1201

Wel een beetje omslachtig,niet....?

julien

Je kan anders ook gewoon klikken op antwoord.  :mrgreen:

Marc1201

Ja heb het ook net gezien... :oops: :oops:
Maar toch,dit werkt toch net anders dan de meeste forums...

HofCAD

Citaat van: Marc1201 op wo 26 01 2011, 19:10:24
Wel een beetje omslachtig,niet....?
Citaat van: Marc1201 op wo 26 01 2011, 19:15:04
Ja heb het ook net gezien... :oops: :oops:
Maar toch,dit werkt toch net anders dan de meeste forums...
Beste Marc,

In de X-files en in de Twilight Zone hoor en zie je soms iets, wat uitermate bovennatuurlijk is.
Dit forum is inderdaad anders dan de meeste forums, zoek maar eens binnen dit forum naar
de term X-file.
Een of meerdere moderatoren zijn met een paranormaal experiment bezig, om de oplossing
van een probleem via een telepathische verbinding op te lossen.
Je weet de oplossing van het probleem, nog voor dat het een probleem kan worden.
Sneller dan dat, kan het toch niet!

I Want to Believe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ...

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=vdmtY0vux30
ACADcadabra