FastFiber

Renderen naar sketch

Gestart door julien, ma 17 01 2011, 09:31:28

Vorige topic - Volgende topic

julien

Ik teken bijna al mijn 3D tekeningen in Solid Edge, maar nu wil ik nog eens een rendering maken in AutoCAD.
Is het ook hier mogelijk om te renderen naar een potlood tekening of een schets of... in plaats van enkel foto realistisch?

Nomé

wel je kan een sketchy style selecteren in V2010 (mss ook eerdere versies)
Waardoor je hierna je achtergrond kleur kan aanpassen en dan een screenshot nemen,
nadeel is wel da je zo beperkt bent in resolutie, maar als je de afbeeldingen enkel voor verduidelijking wil gebruiken is dit meer als voldoende.

julien

Bedankt dit kende ik nog niet...  :oops:

Dit kan wel leuk zijn, maar nu zou ik dit willen gebruiken maar in een betere afwerking. :mrgreen:

Nomé

Wat je eigenlijk het best doet is je ontwerp exporteren als een dwg, en importeren in SketchUp,
daarin kan je dan de edgestyle en kleuren zelf kiezen. 0 seconden rendertijd en perfect het geen wat het eigenlijk zou moeten doen
De gratis versie laat dit niet toe zonder plug-in. maar op de google site vind je deze plug-in wel.

Ik heb renderen via autocad eigenlijk afgeleerd om dat de functionaliteit echt de wensen over laat.
De software is nu eenmaal niet gemaakt om te renderen, naar mijn mening mogen ze de functie er zelfs uit halen.

FastFiber