yoin

tarzan

Ik werk thuis met autocad 2007 en op school met de 2004 versie.  Alles wordt steeds op een usb stick geplaatst.  Gisteren kon ik alles openen en tekenen en saven. Geen enkel probleem.  Ik wil het deze ochtend terug openen en krijg de popup: drawing file not valid.  Help, want binnen 2 weken moet ik dit werk inleveren en heb nog bergen werk.
Dankje alvast

julien

Om te beginnen, vijgen na pasen, maar ALTIJD alles meermaals bewaren, zeker als je met een vluchtig iets als een stick werkt.

Heb je al eens geprobeerd om je tekening te redden met audit of recover?
Heb je je .bak bestand al eens hernoemd naar .dwg?

tarzan

en nu kom ik over als een volledige leek (wat ik ook ben)  hoe doe ik een recover?

julien

Nooit mee inzitten dat je overkomt als een leek, vragen staat vrij.

Ik gebruik hier versie 2011, dus het ziet er wat anders uit, maar recover vind je onder File:

tarzan

dit werkt niet.  kan de tekening niet recoveren.  Bak bestand is er niet.  Als ik de stick inplug zie ik dat er gegevens op staan aan het aantal kb het aangeeft. Is er nog een andere mogelijkheid?

julien

Misschien dat er ergens autosave temp files op jouw of de school PC staan.

tarzan

Op mijn pc niks gevonden, maar ik heb van de it dienst van school een tekening doorgekregen.  Het is er een van een week geleden, maar het is beter dan niks meer vinden.  Dank je voor de gouden tip:  meermaals opslaan.
Dank je voor de hulp!

julien

Met plezier, daarvoor zijn we hier é. ;-)

Ik gebruik volgende manier om mijn belangrijke bestanden te bewaren:
synctoy om mijn stick te synchroniseren met de PC

EddyBeerke

Heb je de tekening opgeslagen (thuis) als acad2004 bestand?
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

sschevers

kun je de tekening posten? Ik kan eens kijken of ik hem kan fixen met microstation.

stephan

tarzan

Ik heb deze tekening inderdaad gesafed als een 2004 dwg.  Ik had deze moeten omzetten naar een 2007. (nu valt mijn euro)

Stephan, ik zou deze heel graag willen posten, maar weet niet hoe het moet.  Ik volg een avondcursus, moet daarvoor met autocad werken, maar les heb ik daar nooit in gekregen.

Jon Tampon

Citaat van: julien op ma 03 01 2011, 15:31:32
Met plezier, daarvoor zijn we hier é. ;-)

Ik gebruik volgende manier om mijn belangrijke bestanden te bewaren:
synctoy om mijn stick te synchroniseren met de PC

Julien,
moet je dan telkens run zeggen om de synchronisatie te laten uitvoeren?
Of kan je ergens instellen dat hij dit elke dag op een vast uur doet?
Windows 8.1 (64 bit)
AutoCAD Mechanical 2016 - English SP1

sschevers

je kunt in wiondows taakbeheer een taak aanmaken die synctoy start

stephan

Jon Tampon

Als je dit bv elke dag instelt, en op een bepaalde dag staat je pc niet op of steekt die stick niet in.
Skipt de pc dan deze functie of geeft die de eerstvolgende keer een foutmelding?
Windows 8.1 (64 bit)
AutoCAD Mechanical 2016 - English SP1

sschevers

Als je pc niet aan staat dan wordt de taak niet uitgevoerd. Je kan het zo instellen dat de taal alleen uitgevoerd wordt als alleen jij ingelogd bent. Wat synctoy doet als een locatie niet beschikbaar is weet ik niet. Ik heb geen ervaring met synctoy. Ik vermoed dat er dan een foutmelding volgt. Even proberen en je weet het  :)

stephan

FastFiber