FastFiber

block uniek maken (OPGELOST)

Gestart door thomasMidd, ma 08 11 2010, 11:32:44

Vorige topic - Volgende topic

thomasMidd

Hey allen,

ik heb een hele reeks van blokken in array naast elkaar gezet, dus er staan nu 4 identieke blocks naast elkaar.
Nu zou ik in elke block iets moeten aanpassen, zodat deze niet meer identiek zijn met elkaar, maar nog steeds wel een block blijven.
Om telkens een block te gaan exploden, aan te passen en dan terug een block van te maken is veel te omslachtig voor me, aangezien er nog ander lijnen doorheen de tekening lopen. (exploden is dus eigenlijk onmogelijk voor me).

Met rename lukt eht natuurlijk ook niet, omdat ik dan alle blocks gewoon van naam verander.

Is er een mogelijk om dus één van de blocks (A) te selecteren, en via een command die enkele block een andere naam te geven (B) zodat niet alle blocks met naam (A) veranderen in blocks (B)?

Hopelijk kunnen jullie aan mijn vraag aan uit :-)

Alvast bedankt

Thomas

H@rm

Ik krijg de indruk dat je 1 blok verschillende verschijningsvormen wilt geven. Daar heeft Acad de Dynamic blocks voor.

Zou je het daar ook mee kunnen proberen? Je block blijft 1 naam houden.

Of is de "variatie" erg groot in aantal (>20)? Dan zou ik voor het gezamenlijke van het block gaan en de variatie er los bij tekenen.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

thomasMidd

Dynamic block is geen oplossing.

Het gaat om overkappingen die getekend moeten worden.
ik heb een basis getekend, en die moet nu aangepast worden telkens aan de bestaande toestand van de site.
ik heb via block-editor de Save-as tool gevonden en ik denjk dat ik het via deze weg ga proberen.

EddyBeerke

Met bedit kun je wel een block_A opslaan (links boven in de balk waar den naam van het block staat of met "BSAVEAS") als block_B, dan heb je dus twee blocks.
Nu moet je alleen nog de block's vervangen door de nieuwe.
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

Reimer

Wat ik in deze situatie meestal doe is het gewenste block naar een tijdelijke tekening copieeren (op dezelfde x-y locatie) en deze in de tijdelijke tekening met rename van naam veranderen. Daarna kun je hem terug plakken in de eerste tekening en je hebt een copy van het block.

Reimer

FastFiber