FastFiber

Hoe koppel ik een Attribuut aan een polyline?

Gestart door Markske, do 13 11 2003, 11:41:36

Vorige topic - Volgende topic

Markske

Hoi-hoi,

Kan iemand mij vertellen hoe ik een Attribuut kan koppelen aan een polyline???

Alvast bedankt!!!

Met vriendelijke groet,
Markske

Markske

Niemand die mij hierop kan antwoorden??? :(

julien

Ik begrijp je vraag niet zo goed.
Kan je iets gedetaileerder zijn?

Anonymous

Ik probeer om op één of andere manier AutoCAD te koppelen aan een ander programma nl. MapInfo (= een GIS-systeem)
Je kan lijnen (waaraan gegevens gekoppeld zijn) vanuit MapInfo exporteren naar DXF-bestanden. Als ik die DXF-bestanden in ACAD open, dan zie ik via DDATTE dat er aan die geëxporteerde lijn een Attribuut aan gekoppeld is.
Nu heb ik in ACAD een heleboel lijnen (= alle glasvezelkabel-routes van een bepaalde provider in Nederland) en die zou ik graag in MapInfo willen importeren. Het importeren op zich lukt wel, alleen die gekoppelde Attributen willen maar niet werken.

Ik heb vroeger ook voor Belgacom tekeningen in ACAD gemaakt (wel nog met een extra applicatie zelf door Belgacom ontworpen), en daar kon je een polylijn tekenen waaraan je direct een aantal gegevens kon aan koppelen (merkbanden, diameters, lengtes, enz...). En volgens mij waren dit ook Attributen. Maar vraag me nu niet hoe dat juist allemaal werkte... dat kan je misschien beter vragen aan mensen die in ACAD kunnen programeren  :wink:

Ik hoop dat ik bij deze het een beetje duidelijker heb kunnen formuleren.
Anders kan ik je ook wel zo'n dxf-bestand doormailen (is maar 23kb), dan wordt het misschien nog duidelijker.

Markske

sorry, ik was me vergeten in te loggen  :oops:
maar zoals je waarschijnlijk al wel door had... 't berichtje hierboven komt van mij  :D

Markske

Ik heb intussen 't probleem al zelf opgelost  :D

Mocht er iemand nog iets meer weten over dat "Belgacom-programeer-dingetje", laat het dan effe weten...

Anders mag je deze "topic" sluiten hoor Julien.

Anonymous

Citaat van: MarkskeIk heb intussen 't probleem al zelf opgelost  :D

Mocht er iemand nog iets meer weten over dat "Belgacom-programeer-dingetje", laat het dan effe weten...

Anders mag je deze "topic" sluiten hoor Julien.

gegevens kan je binnen autocad aan lijnen enz. koppelen door middel van XDATA (extended data) .
lees voor meer informatie hiervoor de help-pagina's met XDATA van autocad.
een zinvolle comando (onder autolisp) is regapp: hiermee geef je aan de functie aan zoals : glasvezel-kabel, rioolbuis of boorgat (voor cirkels)
Een ander comando is : setq exdata hiermee bevestig je data aan de lijn.
Maar het is wel een heel geknutsel onder lisp. :shock:

Markske

Citeergegevens kan je binnen autocad aan lijnen enz. koppelen door middel van XDATA (extended data) .
een zinvolle comando (onder autolisp) is regapp: hiermee geef je aan de functie aan zoals : glasvezel-kabel, rioolbuis of boorgat (voor cirkels)
Een ander comando is : setq exdata hiermee bevestig je data aan de lijn.
Maar het is wel een heel geknutsel onder lisp.

Hé... dank je wel!!!!

Ik ga me daar direct eens in verdiepen  :wink:
Mocht ik hier en daar nog een vraagje hebben hierover, op welke manier mag ik je dan contacteren???

Nogmaals vriendelijk bedankt hé!!!

Groetjes,
Markske

Anonymous

[quote="Markske

Hé... dank je wel!!!!

Ik ga me daar direct eens in verdiepen  :wink:
Mocht ik hier en daar nog een vraagje hebben hierover, op welke manier mag ik je dan contacteren???

Nogmaals vriendelijk bedankt hé!!!

Groetjes,
Markske[/quote]

Het is een beetje moeilijk om hier een email-adress of zoiets te geven zonder dat iedereen (ook spiders van spammers) dat kan meelezen.
En was deze informatie over XDATa nog zinvol?

Markske

ja, over dat van die e-mail adressen heb je natuurlijk wel een punt.
Maar heb je hier geen profieltje gemaakt???
Dan kan ik je wel een PB-tje sturen (als je dat wil tenminste :wink: )

En jou informatie over XDATA was ZEKER zinvol!!!
Dat is weer een stukje "onbekend"AutoCAD voor mij, maar het lijkt mij heel handig :D

Het is vandaag toch rustig op m'n werk, dus kan ik me daar straks wel mé bezighouden :wink:

Markske

Citeergegevens kan je binnen autocad aan lijnen enz. koppelen door middel van XDATA (extended data) .

Doch heb ik een klein, niet onbelangrijk vraagje:
In mijn ACAD2000 versie staat spijtig genoeg niets over XDATA in de help-pagina's... :(
Strange, don't you think??? :roll:
'k zal eens verder op het www zoeken :wink:

Groetjes,
Markske

julien

Er is wel een help voor hoor, maar die is te vinden onder:
Express -> Help

Markske

Dat vreesde ik al...
Ik zit met hetvolgende probleem (waarschijnlijk een installatie probleempje)
Als ik de "Help" in "Express" wil raadplegen, dan krijg ik de foutmelding Cannot find help file: acad.hlp
Bij de gewone Help van ACAD2000 heeft hij geen probleem, dus die kan ik wel raadplegen.

Kan je me hierbij helpen???
Alvast vriendelijk bedankt!!!
Markske

julien

Anonymous

Citaat van: Markske

Doch heb ik een klein, niet onbelangrijk vraagje:
In mijn ACAD2000 versie staat spijtig genoeg niets over XDATA in de help-pagina's... :(
Strange, don't you think??? :roll:
'k zal eens verder op het www zoeken :wink:

Groetjes,
Markske
Binnen acad 2002 kan je kiezen tussen "index" en "ask me" .
In index geeft hij inderdaad geen antwoord.
In ask me kan je kiezen tussen "users guide" en "dev. Guide" .
In "dev. Guide"geeft hij antwordt.