FastFiber

Script-files

Gestart door Markske, wo 19 11 2003, 09:25:10

Vorige topic - Volgende topic

Markske

Eerder een vraag i.pv. een tip...

Wie van jullie kennen of maken gebruik van Script-files???

AutoCAD help:
CiteerA set of AutoCAD commands executed sequentially with a single SCRIPT command. Script files are created outside AutoCAD using a text editor, saved in text format, and stored in an external file with the file extension .scr

julien

Ik heb dit nog nooit gebruikt, wel lisp, maar script files?
Kan je eens een toepassingsvoorbeeld geven?

Anonymous

Werk veel met script files
Ze zijn inderdaad makkelijk vooral in combinatie met autodesks scriptpro

Henry

Anonymous

scriptfiles
Ik werk er ook mee, is gewoon hetgeen wat in de commandoregel staat, uitgeschreven in Kladblok en gesaved met extensie .scr.
Zo kan je repeterende handelingen verkorten.
Ook al je instellingen kan je in een scriptfile zetten, handig.

Groeten

julien

Aha, en wat is dan het grote verschil met een lisp file?

Markske

Citaat van: julienAha, en wat is dan het grote verschil met een lisp file?

Voor het schrijven van een Script-file hoef je geen "programeer"-kennis te hebben, enkel de commando's van AutoCAD  :wink:
Dus..... voor degene die niks snappen van al die Lisp-routines (waaronder ik  :( )
Script-files could be a solution  :D

Vraagje:
Zou het niet leuk zijn om een appart onderwerpje te maken over Script-files....
voor het uitwisselen van die dingen bijvoorbeeld, of om fouten uit  scripts te halen die om één of andere reden niet werken???

julien

Citaat van: Markske
Zou het niet leuk zijn om een appart onderwerpje te maken over Script-files....
voor het uitwisselen van die dingen bijvoorbeeld, of om fouten uit  scripts te halen die om één of andere reden niet werken???
Lijkt me een goed idee, bij deze:
http://www.cadsite.be/forum/viewforum.php?f=11

Markske

Blijkbaar is er hier niet veel interesse voor het gebruik van script-files...
en dat vind ik héél jammer  :(
Dit onderwerp is al meer dan 50 ker bekeken geweest, maar de reacties blijven uit...
Misschien gaat het balletje weer aan 't rollen als deze reactie gelezen wordt :D

Met vriendelijke groet (and still hoping),
Markske

Anonymous

Citaat van: julienAha, en wat is dan het grote verschil met een lisp file?
script-files zijn de autocad comando's (met voorafingestelde waardes als antwoord) die op een rijtje worden afgelopen.
autocad-variabelen kun je wel instellen.
eigen variabelen kun je niet maken en dus ook niet instellen.
If-while constructies zijn niet mogelijk.
When constructies ook niet.
Als commando niet uitgevoerd kan worden , of een ander antwoord krijgt uit het script-file als verwacht ,dan struikelt de hele script-file.
Kortom, script-files hebben hun nut, maar zijn beperkt.
Overigens, kan je een script-file ook omzetten naar een lisp-file.
Mijn indruk is dat het dan een stuk sneller loopt.

bart

van schript naar (eenvoudige lisp) is niet zo' n grote stap ook een lisp is een opeenvolging van commando's  

Als je er voldoende tijd voor neemt en vooral als je snel en foutloos typt kan je er ontzettende handige programma's mee schrijven.

maar mocht je echt een beginneling zijn raad ik je aan om vba te leren hiermee kan je in heelveel software mee uit de voeten
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Anonymous

Ik maak veel gebruik van lisp en scriptfiles. Ik teken voornamenlijk electrische tekeningen met autocad. Veel motorgroepen en PLC in- en uitgangen. Om bijvoorbeeld 20 motorbladen te tekenen hoef ik alleen op een Exel blad verschillende motoren te selecteren. Op één blad alle variabelen onder elkaar zetten en kopiëeren naar een tekst file, opslaan als *.scr en het script filetje draaien klaar. In het script filetje roep ik verschillende commando's uit mijn lisp file op. Erg handig zo tekenen.
:D

Yasmine

Van mij ook een vraag dan een tip, was bezig een script te schrijven om een block te redefinen. Wanneer je het normaal in een tekening zou doen (insert > oude blocknaam=nieuwe blocknaam) dan vraagt hij om een insertion point. Dit wil ik niet hebben, met escape kon ik dan weer afbreken en weer verder gaan met de volgende commando. Hoe doe ik dit nu in een scriptfile.

Anonymous

Als ik me niet vergis was dat met ^c^c