FastFiber

Afdrukprobleem gecentreerd uitlijnen (OPGELOST)

Gestart door Jon Tampon, vr 20 08 2010, 09:37:08

Vorige topic - Volgende topic

Jon Tampon

Bedankt

Mja ik heb al alles geprobeerd,
- mijn template klopt, is 20 mm kleiner (10 onder/links ; 10 boven/rechts ) dan afmetingen A1
- papiergroote klopt ook. (a1= 841*594)
- marges ingesteld op 5 van elke zijde
- als ik dan center the plot doe geeft de printer perfect x = 5 , y = 5 bij specify offset from printable area
                                                                         en x =10, y= 10 bij specify offset from edge of paper
- autorotate waardoor hij steeds minimum aan papier verbuikt

alles staat goed ingesteld ==> bij preview perfect uitgelijnd in center

en wanneer ik nu plot staat de tekening niet gecentreerd, boven onder ok, links rechts niet ok
dan moet dat toch puur aan de printer liggen en niet meer aan mijn instellingen?

Moet ik firmwire van de printer update of heeft dat er niets mee te maken?
Windows 8.1 (64 bit)
AutoCAD Mechanical 2016 - English SP1

bart

hoe breed is je rol ?
is de linker of rechter marge wel 10  mm ?
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Jon Tampon

Citaat van: bart op di 24 08 2010, 19:55:58
hoe breed is je rol ?
is de linker of rechter marge wel 10  mm ?

Er zal inderdaad een probleem zijn met het papier

Op de rol staat 91.50*841. We hebben wel nieuwe rollen ipv ervoor, als ik ze nu zelf uitmeet met meetlatje kom ik uit op een breedte van 845. Dus dan is de rol eigenlijk 4 mm te breed. De linker marge is 8 a 9, de rechter is 17

Ik zal eens bij onze aankoper horen of hij vorige rollen kan bestellen ipv deze. Ik hou jullie nog op de hoogte.
Windows 8.1 (64 bit)

EddyBeerke

Dus eigenlijk is het opgelost?
Maar hoe doe je het dan met een A2, dan moet je toch altijd snijden?
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

Jon Tampon

Ja helemaal opgelost weet ik nog niet, eig zou hij links 10 moeten geven en rechts de overschot.

Met een A2 moet je het inderdaad zelf afsnijden. best wel jammer dat de printer dat niet kan..
Windows 8.1 (64 bit)

bart

Kan je voor de rolbreedte in de driver ook voor a1 rol kiezen in plaats van 36"
zo ja probeer deze instelling dan eens
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Jon Tampon

Ja je kan autorotate en A1 kiezen (zie bijlage) maar de leverancier heeft ons verteld dit in te stellen op 36"

(Als ik dit instel op a1 kan ik toch nog wel steeds een a0 afdrukken hé?)
Windows 8.1 (64 bit)

Jon Tampon

Als ik hem op A1 instel draait hij de tekening t.o.v. het papier, waardoor de lengte juist zal zijn maar de breedte niet, waardoor ik manual een stuk moet afsnijden.

Dus dat is niet de oplossing. Het grote probleem zal hem in die nieuwe rollen zitten. Maandag komt mijn baas terug uit verlof. En dan kan hij die oude terug bestellen. En dan zal ik jullie weten te zeggen of daarin het probleem zat, of als ik nog problemen heb :)

Toch al reeds bedankt voor alle ingestoken hulp en moeite.
Windows 8.1 (64 bit)

bart

sorry je moet kiezen voor een A0 rol die zit er immers in
dat je plotter ook 36" aankan is bijzaak
Het is beter om zo nauwkeurig mogelijk in te geven welk papier je er instopt
want hier werkt de driver mee (zoals bijvoorbeeld autorotate hierboven bij het fout invoeren van de rol breedte als A1 :?)
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Jon Tampon

Ik denk dat het grootste probleem lag aan het papier dat we er in staken. Omdat de rol te breed was, verkregen we dan ook een te brede marge.

Best stom van me, toch bedankt voor al jullie reacties, heb nu meer overzicht gekregen in hoe ik nu moet afdrukken ;)

Het probleem bij het vouwen, ligt eerder aan dat ik het papier tegenhoud zodat het minder kreukt in de vouwmachine, maar hierdoor treed er waarschijnlijk slip op het trekmechanisme waardoor die meer papier aanzag dan er inging.
Nu laat ik hem volledig zelf plooien, geen extra vouwen meer, wel lastige kreukjes, maarja..

Windows 8.1 (64 bit)

Ropa

Ik had hetzelfde probleem met mn HP Plotyter. Misschien niet meer nodig maar ik maak het WINDOW wat geplot moet worden iets groter dan het kader.
Ik plaats nog een punt in de rechteronderhoek en dat is mn uiterste rechtsonder-punt. Daardoor schuift het kader iets op en op de tekening zie je het punt niet (als je het als kleur 255 maakt).