FastFiber

scr

Gestart door designer68, do 19 08 2010, 11:31:29

Vorige topic - Volgende topic

designer68

is er ergens documentatie te vinden over het maken van een scr?

ik heb heel erg veel tekeningen die ik aan het nakijken ben en wil graag dat bij het openen van een tekening altijd een bepaalde xref wordt geopend.

ook heb ik een tekening die leeg is met een bepaalde layerstructruur die ik automatisch in de tekening wil inladen als wblock en die moet dan geexplode worden.

wie kan mij een richtlijn geven waar ik iets kan vinden van hoe deze scr te schrijven

ik weet dat het gewoon in notepad kan en opslaan met extensie scr maar weet niet welke commandos ik erin moet zetten tot nu toe.

H@rm

Citaat van: designer68 op do 19 08 2010, 11:31:29
wie kan mij een richtlijn geven waar ik iets kan vinden van hoe deze scr te schrijven

ik weet dat het gewoon in notepad kan en opslaan met extensie scr maar weet niet welke commandos ik erin moet zetten tot nu toe.

Met een scr geef je in een bestandje aan welke commando's en antwoorden er nodig zijn.
Voor mijzelf doe ik het altijd 1 keer zelf en schrijf dan de commando's en antwoorden op een papier. Die typ ik over in het scr bestand en dan moet het werken. Je kunt niet met dialoogboxen werken. Die zou je in het zelfde scr bestand ook uit kunnen/moeten zetten.
Een deel van je code zou er zo uitkunnen zien.

filedia
0
insert
*bepaaldeteking.dwg (het sterretje ervoor betekend dat de tekening gelijk wordt geexplodeerd.)
0,0
1
1
0
filedia
1

ik zet altijd elk commando/antwoord op een nieuwe regel.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

designer68

oke het block dat werkt alleen de xref nog niet.
is er een mogelijkheid om in een ander scr (te gbruiken bij afsluiten) keihard in te zetten dat alle lagen die hij tegenkomt en waatr niets op getekend staat uit de tekening te verwijderen?

hulpje

Je kan aan het einde van je script een nieuw script laten starten.
Maak de volgende regels aan in je script:

.script
"C:\.........\.......\nieuw.SCR"

Waarbij je in de 2e regel uiteraard opgeeft welk volgend script gestart moet worden.

Mvg Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

H@rm

Citaat van: designer68 op do 19 08 2010, 12:31:21
oke het block dat werkt alleen de xref nog niet.
is er een mogelijkheid om in een ander scr (te gbruiken bij afsluiten) keihard in te zetten dat alle lagen die hij tegenkomt en waatr niets op getekend staat uit de tekening te verwijderen?

Dan zou je een scr moeten aanmaken die alles uit je tekening purged.

filedia
0
purge
all
yes (of No)

filedia
1

Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

designer68

ja oke, het begint te komen.
ik purge normaal ook wel aan het eind van de tekening handmatig, maar soms blijven er een paar layers staan waar niks op te vinden is.
dat is het vreemde

ik heb net getracht voor de xref
een scr te maken .

filedia 0
xref
a
H:\ovz-uitleggers.dwg
filedia 1

toch laadde hij de xref er niet achter terwijl dat wel het path is.
wat zou er verkeerd kunnen zijn?

als ik het namelijk handmatig doe type ik hetzelfde in.

H@rm

Citaat van: designer68 op do 19 08 2010, 13:19:37
ja oke, het begint te komen.
ik purge normaal ook wel aan het eind van de tekening handmatig, maar soms blijven er een paar layers staan waar niks op te vinden is.
dat is het vreemde

Dan zet je 2 of 3 keer je purge commando's in je scr. je hoeft dan maar 1 keer te starten en hij doet het automatisch 2 of drie keer.
Ik zou er ook nog voor kiezen om naar een layer te gaan die niet gepurged hoeft te worden (layer 0 ?). Als je nl op een "lege" layer staat kun je die niet purgen.

filedia
0
-layer
set
0

purge
etc

Wat betreft de x-ref; je moet toch ook nog een insertionpoint op geven?

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

H@rm

Wat ik een beetje begrijp uit jou vraag stelling is dat je :
1- en tekening opent
2- een x-ref er aan knoopt
3- een tekening insert en explodeer
4- visueel de tekening controleert
5- overbodige rotzooi weggooit
6- de tekening afsluit
7- weer vooraan begint

Je zou bijna alles kunnen automatiseren, behalve punt 4.
Als punt 4 niet van toepassing is zou je eens kunnen proberen om met BaBe te gaan werken. Even hier op het forum zoeken.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

designer68

als ik het scr inlaadt komt er steeds te staan op de command bar

cannot find filedia.scr  en ik heb hem test.scr genoemd.

wat jij vraagt over het insertion point bij de xref, ja die moet je opgeven, maar dat zou je net als bij het block kunnen doen denk ik

EddyBeerke

Joop heeft hier twee lessen voor gescheven:
Les 1 http://www.cadsite.be/tips/script01_nl.pdf
Les 2 http://www.cadsite.be/tips/script02_nl.pdf
Ze zouden eigenlijk be de lessen moeten staan.
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

H@rm

Citaat van: designer68 op do 19 08 2010, 13:43:50
als ik het scr inlaadt komt er steeds te staan op de command bar

cannot find filedia.scr  en ik heb hem test.scr genoemd.

wat jij vraagt over het insertion point bij de xref, ja die moet je opgeven, maar dat zou je net als bij het block kunnen doen denk ik

Dan heb je volgens mij ergens een enter te veel geplaatst.
je geeft het commando scr.
je selecteert het bestand test.scr
het bestand test.scr geeft een enter en wil weer een scr laden.
vervolgens krijgt hij als antwoord filedia
en die kan hij (logisch) niet vinden.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

designer68

klopt helemaal.
punt 4 voer ik zelf handmatig wel uit, maar de rest klopt.
aangezien het om 512 tekeningen gaat zou het ideaal zijn .

dus tekening openen, scr starten, waarmee hij een wblock importeert (lege dwg met layers), xref erachter zet. nadat ik alles gecodeerd heb met de lagen uit mijn wblock die ik dus explodeer met het * in het scr purge ik via een scr alle lege lagen eruit.

dat is mijn bedoeling.

H@rm

Citaat van: designer68 op do 19 08 2010, 13:58:46
klopt helemaal.
punt 4 voer ik zelf handmatig wel uit, maar de rest klopt.
aangezien het om 512 tekeningen gaat zou het ideaal zijn .

dus tekening openen, scr starten, waarmee hij een wblock importeert (lege dwg met layers), xref erachter zet. nadat ik alles gecodeerd heb met de lagen uit mijn wblock die ik dus explodeer met het * in het scr purge ik via een scr alle lege lagen eruit.

dat is mijn bedoeling.

Volgens mij is BaBe bedoeld om veel tekeningen te bewerken terwijl je zelf koffie drinkt, dus niet handig voor de werkzaamheden die je hier omschrijft.
ik zou dan 2 scr maken
1= die xref + tekening insert
2= na codering/controle alle troep weggooien met purge

Wellicht dat er in het coderen ook nog een systeem zit zodat je hier ook een scr voor kunt maken. Al is het maar voor 20% bruikbaar, het scheelt bij 512 tekeningen toch weer een hoop werk.
Het kan tot op zeker hoogte lonend zijn om er wat tijd aan te besteden om dat uit te zoeken. Als je per tekening 1/2 minuut kunt besparen is dat op het eind bijna 4 uur!

Michel

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

designer68

bedankt voor de hulp, ik zal me er over buigen of ik iets in elkaar kan zetten en zoeken naar een mogelijkheid om te beschrijven in een scr hoe een xref te laden.

merci

groet jan-pieter

FastFiber