FastFiber

Waarom zou je beter met autocad werken dan met solid edge?

Gestart door Anniek, wo 30 06 2010, 16:38:18

Vorige topic - Volgende topic

Anniek

Ik heb eigenlijk twee vragen. Vanuit mijn studies heb ik steeds met solid edge gewerkt maar ik zie dat er veel meer met autocad gewerkt wordt. Is autocad beter?
Welke versie van autocad kun je best gebruiken? Ik heb nu een versie gedownload Autocad architecture 2010....
Alvast bedankt!

julien

Ik gebruik ze beiden.  :mrgreen:

Solid Edge vind ik prachtig voor 3D, zeker voor plaatwerk. AutoCAD vind ik perfect voor groot 2D tekenwerk en ook omdat het programma heel kneedbaar is. Lukt iets niet? Maak of zoek er dan een lisp/macro voor en het kan wel.

Welke autocad je best gebruikt hangt natuurlijk af van wat je ermee wil doen en wat je ervoor wil betalen.

Anniek

Ik zou graag geld willen verdienen door 3D tekeningen uit te werken. Indien Solid Edge hiervoor geschikt is doe ik het natuurlijk liever hiermee aangezien ik hiermee al kan werken.
Is er veel vraag naar?

julien

Er is vraag naar alles, 't is alleen de vraag of jullie overeen komen qua prijs.

Ook moet je goed weten wat je wilt tekenen. Huizen kan je tekenen in SE, maar daar dient het niet voor en is dus niet handig.

Anniek

Ah oke alvast hartelijk bedankt voor de hulp! Weet jij toevallig ook waar je gemakkelijk aan de professionele versie van solid edge en autocad kunt komen zonder je blauw te moeten betalen? Welk programma raad je aan voor huizen te tekenen? Vector works?  En wat zijn zo de gemiddelde prijzen?
Mvg

julien

Zonder je blauw te betalen? Sorry, dat kan niet...  :oops:

Als je echt huizen wil tekenen kan je denk ik best beginnen met goedkope alternatieven voor autocad.

H@rm

Citaat van: julien op wo 30 06 2010, 19:21:03
Zonder je blauw te betalen? Sorry, dat kan niet...  :oops:

Als je echt huizen wil tekenen kan je denk ik best beginnen met goedkope alternatieven voor autocad.

Als je echt 3D huizen wilt tekenen adviseer ik om Revit te gebruiken. Dit is speciaal gemaakt voor de (woning)bouw. Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

EddyBeerke

Citaat van: Anniek op wo 30 06 2010, 18:28:11
...
Welk programma raad je aan voor huizen te tekenen? Vector works?  En wat zijn zo de gemiddelde prijzen?
Mvg
Gratis is SketchUP, een 3D tekenprogramma met hele goede render mogelijkheden, maar ook heoveelheden bepalen.
Als je een betaalde versie ($495) koopt dan krijg je er een programma bij dat layouts kan maken.
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

Anniek

ah oke hartelijk dank! Ik heb nu Autocad architecture gedownload. Als student kun je hier blijkbaar gratis gebruik van maken.

julien

Dat kan inderdaad, maar je mag er niets mee maken dat je later verkoopt.

H@rm

Citaat van: Anniek op do 01 07 2010, 13:22:18
ah oke hartelijk dank! Ik heb nu Autocad architecture gedownload. Als student kun je hier blijkbaar gratis gebruik van maken.

Anniek,

In mijn beleving is Autocad architecture de voorloper (lees verouderde versie) van Revit architecture. Volgens mij is deze via dezelfde site en onder dezelfde voorwaarden die Julien hiervoor aangeeft ook te download/gebruiken.
Als je voor bereid wilt zijn op de toekomst adviseer ik je sterk om met Revit te gaan (leren) werken. Ik merk dat er nog niet zoveel mee wordt gewerkt, maar wel dat het toekomst heeft.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

Anniek

Ah oke, dan ga ik dat doen! Hartelijk dank voor al de tips! Nog een vraagje, kun je ook ergens cursussen volgen die niet extreem duur zijn? Of raad je bepaalde boeken aan?

H@rm

Citaat van: Anniek op vr 02 07 2010, 13:21:56
Ah oke, dan ga ik dat doen! Hartelijk dank voor al de tips! Nog een vraagje, kun je ook ergens cursussen volgen die niet extreem duur zijn? Of raad je bepaalde boeken aan?

Ik heb zelf een cursus gedaan van 2+3 lessen bij Itannex en collega's waar ik veel van leer.
Wat is extreem duur, ik kan niet in jouw portemonnee kijken.
Je kunt op diverse locatie cursussen volgen maar dat is afh. van jou eigen locatie.
Itannex of Cadix zijn goede opleiders.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

yoin