yoin

marcelmaas

Ik heb een tekening waarin ik een soort van snap probleem heb.

Als ik mijn cursor beweeg in het lege gedeelte van de tekening kan ik mijn cursor gewoon snel op en neer bewegen.

Doe ik hetzelfde boven het getekende gedeelte dan lijkt het net alsof autocad op boven iedere lijn moet nadenken of hij wel of niet gaat snappen, terwijl ik nog geen commado actief heb !!!

De tekening is zo traag, en dat is volgens mij niet nodig.

Heeft iemand een idee hoe dit zou komen?
Snap/grid en osnap staan uit.

groeten Marcel..

Reimer

Dit zou kunnen komen door de Selection Preview. Deze vindt je bij options op het tabblad Selection.
Sinds een aantal versies kan autocad ook objecten laten oplichten wanneer je er overheen gaat met de muis, zonder dat er een commando actief is. Deze optie heb ik uit staan omdat dit regelmatig vertraagt. Het is ook interessant om te kijken of bepaalde objecten genegeerd moeten worden.

Reimer.

marcelmaas

Die had ik nog niet geprobeerd, maar nu ik die uitgezet heb is het probleem er nog steeds.

Dus dit was niet de oplossing voor mijn probleem.

Toch bedankt Reimer..

Edit: Als ik dezelfde tekening in Autocad 2010 open dan heb ik er geen last van, het probleem zou dus iets met Autocad 2011 te maken kunnen hebben, zijn er misschien mensen hier die daar ook last van hebben?

marcelmaas

Is er niemand die dit probleem in Autocad 2011 ook ondervind?

Of zijn er nog niet veel mensen die met Autocad 2011 werken?

groeten Marcel..

mrbeegee

Ik heb het ooit wel eens gezien en volgens mij was de tekening een beetje corrupt. Probeer eens alle inhoud naar een andere tekening te kopiƫren en kijk of het dan nog zo is.

marcelmaas

Ik  heb het even geprobeerd, maar mocht helaas niet baten.

In autocad 2010 heb ik er geen last van, en ook een collega met 2011 heeft er geen last van.

Dus zou je zeggen dat het ergens in de instellingen zit, maar ik zou niet weten waar.

Iemand anders nog een idee..!!!

Reimer

Ik heb wel eens een tekening gehad waar een grote PDF onder hing. Wanneer deze PDF in beeld was werd acad heel traag, buiten beeld niet.
Zit er bij jou misschien een afbeelding o.i.d. onder?

Reimer

EddyBeerke

Ik neem aan dat je de tekening met 'audit' al eens onderhanden hebt genomen?
Ook als je de tekening purged en dan alles incl. regapps en lines met length "0.000" en empty text-strings.
Hiermee haal je in iedergeval overbodige dingen weg.
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

FastFiber