FastFiber

Printen met Wipeout werkt niet! (opgelost)

Gestart door sandje, do 06 05 2010, 09:46:07

Vorige topic - Volgende topic

sandje

Hallo,

Ik heb een tekening gemaakt van een dakopbouw, daarmee heb ik de onderliggende lagen (sporen e.d.) met een wipout verborgen.

Dit werkt in principe allemaal goed, maar op het moment dat ik wil printen werkt de wipeout niet. Maar als ik voor het afdrukken op afdrukvoorbeeld kijk, ziet het er goed uit!

Weet iemand hoe dit kan?

ter info: ik werk met AutoCAD LT 2008.

sandje

nope, pdf heb ik hetzelfde,

Zit dus echt ergens binnen AutoCAD lijkt me dan,..

EddyBeerke

Ik heb een keer een tekening alle whipouts moeten verwijderen omdat het per printer een andere weergave had. Dit was een tekening van een collega die ik heb weten te overtuigen dat whipouts niet in een dwg horen!
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

julien

Persoonlijk ben ik ook niet echt een fan van whipeout. Niet omdat het principe slecht is, maar omdat het niet altijd goed werkt.

Beter is (vind ik) dat je je layers goed kiest en daarmee wat speelt.

sandje

Ben er idd dus achter gekomen dat wipeouts niet helemaal werkt, maar schijnt dus niet alleen bij mij zo te zijn(A)

Kwa instellingen van de layers heb ik ook al het een en ander geprobeerd, werkt allemaal niet.

In iedergeval hartelijk dank voor jullie reactie's.

jo-king

probeer idd "juist" met de layers te werken, zodat je geen wipeout-oplossingen nodig hebt,
maar soms kan je idd niet anders,

in zo'n geval, heb ik geleerd met vlakken (2d-solids of zelfs hatches) te werken die in een layer staan met kleur 255,255,255 (true-white)

werkt veel beter ;)

Succes
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

sandje

In dit geval kan ik er eigenlijk niet omheen.

Want hoe doen jullie dit altijd met een onderhoek?
Als je je viewpoort plaatst, kun je alleen maar 4 hoeken pakken:S Dat is echt mega irritant, want dan kun je in het verlengde (horizontaal) niets naast je onderhoek kwijt, of het gaat er doorheen.

lexxx

CiteerAls je je viewpoort plaatst, kun je alleen maar 4 hoeken pakken

niet als je gebruik maakt van een polygonal viewport
the end of the line

cadtools@gmail.com

Printen met PDFcreator geeft ook problemen.
Gerbuik de DWG 2 PDF.pc3 liever...

sandje

Citaat van: lexxx op wo 12 05 2010, 11:54:25
niet als je gebruik maakt van een polygonal viewport

hmm, waarschijnlijk heb ik die niet ivm de LT versie :?

sk

Inderdaad, de LT versie heeft dat niet. Toen ik de LT versie had, nam ik zo'n viewport van een tekening die mij van buitenaf was aangeleverd, want  de viewport stretchen, de schaal aanpassen e.d. lukt wel met LT. Dus, bijgevoegd een layout met een polygonal viewport. Hopelijk ben je er iets mee.

sandje

Het werkt wel, maar kan de vieuwpoort helaas niet kopieren, dus heb er helaas niks aan.

Toch bedankt;)

lexxx

Citaat van: sandje op wo 12 05 2010, 12:03:50
hmm, waarschijnlijk heb ik die niet ivm de LT versie :?
Nee, pas vanaf versie 2010 kan je in LT poly-viewports maken.
Maar hot4cad.com had eens wat extra macro commando's gemaakt voor LT 2006 onder de naam LTXpress2006. En volgens mij zat daar ook een optie bij om een Poly-viewport in te voeren.

http://www.hot4cad.com/download.html

ik hoop dat de link werkt. mijn baas heeft in zijn wijsheid besloten om de site te blokeren.
the end of the line

roy_043

Citaat van: sandje op wo 12 05 2010, 12:03:50hmm, waarschijnlijk heb ik die niet ivm de LT versie
Je kunt ook twee aansluitende rechthoekige viewports gebruiken om de onderhoek uit te sparen.

Reimer

Ik was net het onderstaande aan het schrijven toen ik de melding kreeg dat er al gereageerd werd door Roy.

Ik heb ooit een tekening ontvangen waar meerdere viewports tegen elkaar aangezet zijn om zodoende een polygonale viewport na te bootsen. Het is vrij snel gemaakt maar het is niet handig om natijd te gaan schuiven in je viewports.
In de bijlage een voorbeeldje. In groen heb ik viewport 2 gemaakt. Deze heb ik op zijn plaats gecopieerd. Vervolgens heb ik de hoeken opgepakt en verzet. Door de viewports op een niet te plotten laag te zetten zie je ze niet meer en lijkt het net een polygonale viewport.

Reimer

yoin